پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282366 تاریخ : 1396/05/10-14:09:25
,10029,
درمان قطعی برخی مشکلات پوستی با لیزر، ادعایی دروغین

درمان قطعی برخی مشکلات پوستی با لیزر، ادعایی دروغین

عضو هیات علمی انجمن متخصصان پوست ایران گفت: مطالبی که در برخی تبلیغات مبنی بر درمان قطعی و دائمی مشکلات پوستی با لیزر مطرح می شود، ادعاهایی دروغین است که هزینه های سنگینی بر بیماران تحمیل می کند و گاه بروز عوارض شدید را در پی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حوزه پوست و زیبایی از حوزه های جذاب و پرمخاطب است که بسیاری از افراد غیرمتخصص و حتی آرایشگرها وارد آن شده و بدون داشتن هیچ نوع تخصص به ارائه خدمات به متقاضیان اعمال زیبایی و حتی بیماران می پردازند.

دکتر محمد ایمانی در این خصوص اظهار کرد: به دلیل نبود نظارت های دقیق در این حوزه، بسیاری از غیرمتخصصان، تکنیسین ها و متولیان آرایشگاه ها وارد این حوزه شده اند و تبلیغات دروغینی در این حوزه صورت می گیرد؛ این درحالی است که هر لیزری عملکرد شناخته شده ای دارد و تاثیر آن روی مواردی مانند آکنه، جای اسکار و حتی رفع موهای زائد محدود است؛ در ضمن به کارگیری لیزر مستلزم اطلاع از کارایی هر نوع لیزر در درمان هر یک از بیماری ها است و این که برای رفع آنها به چند جلسه استفاده از لیزر نیاز است.

ایمانی گفت: امروزه با حجم وسیعی از تبلیغات در حوزه مجازی در خصوص استفاده از لیزر مواجه هستیم که کنترلی بر محتوای آنها وجود ندارد؛ تبلیغاتی در مورد لیزر دائمی موهای زائد تا تخفیفات 70 یا 80 درصدی برای استفاده از این فناوری برای موارد مختلف، که هیچ کدام از نظر علمی صحت ندارند.
وی ادامه داد: این تبلیغات هیجان انگیز و اغواگرانه هستند اما هیچ اساس علمی ندارند و سبب گمراه کردن بیماران و متقاضیان خدمات زیبایی می شود.
متخصص پوست در خصوص تبلیغات برای رفع دائم موهای زائد گفت: حذف دائمی موهای زائد صحت ندارد؛ از نظر علمی بنا به تعریف سازمان غذا و داروی آمریکا به کاهش تعداد موهای قابل ملاحظه بعد از لیزر، حذف موهای زائد گفته می شود اما دائمی و صددرصدی نیست و فقط شامل کاهش تعداد است و ممکن است به طور کامل از بین نروند و این مساله با توجه به نوع پوست و ژنتیک در افراد متفاوت است.

ایمانی ادامه داد: امکان حذف دائمی موهای زائد به صورت قطعی و تضمینی وجود ندارد؛ ممکن است موهای زائد بعد از لیزر در یک فرد تا سال ها برنگردد اما در فردی دیگر بعد از یک سال برگردد که نیاز به تکرار استفاده از لیزر دارد.
وی اظهار کرد: بسیاری از مواقع انتظارات بیمار و پزشک یکسان نیست و این وظیفه پزشک است که به بیمار گوشزد کند انتظارات او از نظر پزشکی قابل اجرا نیست و آگاهی های لازم را ارائه دهد.

عضو هیات علمی انجمن متخصصان پوست ایران از نبود نظارت های دقیق بر توزیع و فروش دستگاه های لیزر نیز انتقاد کرد و با بیان این که بسیاری از این دستگاه ها مجوز وزارت بهداشت را دارند، گفت: در عین حال دستگاه های لیزر در آرایشگاه ها و توسط افراد غیرمتخصص مورد استفاده قرار می گیرد که مشکلات و عوارض زیادی را برای مراجعان ایجاد می کند؛ باید کمیته ای متشکل از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس، انجمن متخصصان پوست و اداره تجهیزات پزشکی تشکیل و بررسی شود که این تجهیزات را چه مراکزی به فروش می رسانند و کاربران آنها چه کسانی هستند.

به گفته دکتر ایمانی، در دنیا ابتدا تقاضا ایجاد و سپس دستگاه ها و تجهیزات لازم برای پاسخ به تقاضای ایجاد شده تهیه یا وارد می شود، اما در کشور ما در بسیاری از موارد به ویژه مواردی که با زیبایی سروکار دارد، اول دستگاه را وارد می کنند بعد با تبلیغات کاذب تقاضا ایجاد می کنند، کلاش های آموزشی یک تا دو ساعته برقرار می شود و در نهایت دستگاه را به مراکز غیرمجاز مانند آرایشگاه ها می فروشند.
وی گفت: شرکت های تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت مجوز می گیرند و این وزارتخانه باید پاسخگوی استفاده غیرمجاز از این دستگاه ها و عوارض ایجاد شده برای بیماران باشد.
عضو هیات علمی انجمن متخصصان پوست ایران همچنین به مردم توصیه کرد: قبل از مراجعه به مراکز درمانی برای استفاده از خدمات لیزر از انجمن متخصصان پوست در مورد آن مرکز و افراد استفاده کننده از دستگاه های لیزر در آن مرکز استعلام بگیرند و به راحتی سلامت خود را توسط افراد غیرمتخصص به مخاطره نیاندازند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 301
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران