پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265382 تاریخ : 1395/11/06-10:18:45
,10029,
درمان دائمی درد زانو با تعویض مفاصل

درمان دائمی درد زانو با تعویض مفاصل

متخصص و جراح ارتوپدی در خصوص عمل تعویض مفصل زانو گفت: تعویض مفصل زانو یکی از روش‌های موثر و دائمی برای درمان و ترمیم مفصل آسیب دیده است که فرد پس از انجام این عمل می‌تواند برای مدت زمان طولانی به زندگی عادی خود برگردد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،غلام‌علی عکاشه جراح ارتوپد  گفت: قنداق کردن،  به حالتی گفته می‌شود که دست و پای نوزادان با استفاده از یک پارچه در کنار بدنشان محکم نگه داشته می‌شود.

وی ادامه داد: باید دانست که هیچ یک از بیماری‌های مادر‌زادی استخوان و مفاصل در نوزادان با این روش درمان نمی شود و قنداق کردن نوزاد نه تنها کمکی به محکم شدن استخوان بندی نوزادان نمی‌کند بلکه این کار باعث می شود که استخوان لگن رشد مناسبی نداشته باشد و فرد در بزرگسالی به بیماری‌های مزمن ستون فقرات دچار شود.

عکاشه بیان کرد: قنداق کردن نوزادان شاید در آنها آرامش لحظه‌ای ایجاد کند اما به مرور زمان ممکن است صدمات جدی و جبران ناپذیری به نوزاد وارد کند. حالت طبیعی پاهای نوزاد باعث می شود که استخوان‌های ران و مفاصل به درستی رشد کنند که قنداق کردن نوزاد باعث جلوگیری از رشد طبیعی استخوان‌ها خواهد شد.

وی در خصوص عمل جراحی تعویض مفاصل توضیح داد: تعویض مفاصل زانو یکی از روش‌های موثر و دائمی برای درمان و ترمیم مفصل آسیب دیده است؛ جراحی تعویض مفصل زانو شامل تعویض چند بخش از مفصل زانو یا کل اجزای آن به منظور ترمیم مفاصل تحمل کننده وزن که باعث درد می‌شوند، است.

این متخصص ارتوپد ادامه داد: تعویض مفاصل زانو در مواقعی که هیچ یک از روش‌های درمانی مانند فیزیوتراپی، داروها و تزریقات نتیجه ندهد انجام می‌شود. در این عمل جراحی استخوان یا مفصل آسیب دیده تراشیده شده و به جای آن وسایل مصنوعی کار گذاشته می‌شود. باید توجه داشت که ایمپلنت‌ها انواع مختلفی دارد که استفاده آنها با توجه به ناحیه آسیب دیده و سن افراد متفاوت است. بعد از تعویض مفصل فرد می‌تواند تمام کارهای روز مره خود را به طور عادی انجام دهد.

وی توصیه کرد: توصیه می‌شود افراد از انجام این عمل ترس نداشته باشند و بدانند با عمل تعویض مفاصل می‌توانند برای مدت زمان طولانی به زندگی عادی خود برگردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 281
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران