پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281646 تاریخ : 1396/04/25-14:49:49
,10028,
درمان بیمه شدگان، دغدغه اصلی مسئولین سازمان تامین اجتماعی است

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی همزمان با روز تامین اجتماعی اعلام کرد:

درمان بیمه شدگان، دغدغه اصلی مسئولین سازمان تامین اجتماعی است

معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی، دغدغه اصلی مسئولین این سازمان است، گفت: مردم اطمینان داشته باشند همواره در جهت ارائه بهترین خدمات که در شان بیمه شدگان است، تلاش می کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکترسیدمجید صادقی راد اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی به دو شکل درمان مستقیم و غیر مستقیم، خدمات درمانی خود را به بیمه شدگان ارائه می نماید.

وی افزود: در بخش درمان مستقیم بالغ بر 362 مرکز درمانی داریم که در قالب 70 بیمارستان با 10 هزار تخت فعال و 286مرکز سرپایی شامل درمانگاه ها، پلی کلینیک های شبانه روزی و درمانگاه های تخصصی در سراسر کشور به بیمه شدگان ارائه خدمت می دهند.
وی ادامه داد: ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی، بر اساس نظام سطح بندی خدمات درمانی با فاکتورها و شاخص های مختلف انجام می شود و با توسعه مراکز، خدمات مختلف ارائه می شود.
دکتر صادقی راد با اشاره به اینکه سال گذشته، حدود یک میلیون بستری در مراکز تامین اجتماعی انجام شد، گفت: با این تعداد مراجعه، در واقع به حدود یک پنجم مراجعه کنندگان پاسخ دادیم.
وی اضافه کرد: حدود 80 درصد تخت های بیمارستانی در کشور متعلق به مراکز دانشگاهی و دولتی، 10 درصد مربوط به مراکز خصوصی و خیریه و 10 درصد تخت های مراکز بستری کشور، متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی است، گفت: این سازمان کاملا مستقل و دارای منابع مشخصی است و بر اساس قانون مسیر را طی می کند.
دکتر صادقی راد گفت: بحث درمان و حوزه سلامت مقوله پیچیده ای است و در تمام دنیا با این حوزه چالش دارند.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به جمعیت 42 میلیون نفری ارائه خدمت می دهد، گفت:  بحث قرار گرفتن در انتظار خدمات درمانی، در تمام کشورها، کاملا تعریف شده است.  مشکل ما در حوزه درمان، عدم تعریف سطح بندی خدمات در کشور است. هرچند سازمان تامین اجتماعی در این خصوص خدمات خوبی ارائه داده است.
وی با اشاره به اقدامات مثبت تامین اجتماعی در حوزه درمان از جمله پرونده های الکترونیکی، حذف دفترچه ها و الکترونیکی کردن نسخ، گفت: هزینه های زیادی در حوزه سلامت انجام می شود اما در برخی مواقع به دلیل عدم هدفمندی هزینه ها، هدررفت هزینه خواهیم داشت.
معاون اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمارستان میلاد در حوزه فوق تخصصی خدمات ارائه می دهد، گفت: از مراجعه کنندگان به این بیمارستان تقاضا داریم با توجه به حجم و ظرفیت تعریف شده این بیمارستان و به منظور ارائه خدمات بهینه، صرفا برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمارستان میلاد مراجعه نمایند و از سایر مراکز درمانی این سازمان در موارد غیر تخصصی خدمات بگیرند.
وی اضافه کرد: درصدد هستیم تا پایان سال جاری بحث نظام ارجاع و پرونده الکترونیک در کل کشور به منظور ارائه خدمات بهینه، انجام شود.
دکترصادقی راد با بیان اینکه حذف دفترچه های درمانی در سازمان تامین اجتماعی با همت دکتر نوربخش مدیرعامل این سازمان، برای اولین بار در کشور عملیاتی شد، گفت: فقط در برخی موارد که بیمار به مراکز درمانی غیر سازمانی ارجاع می شود، از دفترچه  درمانی استفاده می شود. از اینرو که حذف دفترچه درمانی، هنوز به کل مراکز طرف قرارداد با این سازمان، تسری پیدا نکرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران