پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266645 تاریخ : 1395/11/24-14:26:59
,16,17,
درخواست نهاد بین المللی از ایران برای صدور فناوری گمرک الکترونیک

درخواست نهاد بین المللی از ایران برای صدور فناوری گمرک الکترونیک

سازمان جهانی گمرک (دبیلیو.سی.او-WCO) در گزارش جدیدی درباره روند اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه های دیجیتالی، از ایران خواسته است فناوری گمرک الکترونیک را به دیگر کشورها منتقل کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از گزارش سازمان جهانی گمرک با اشاره به اجرای موفق پنجره واحد تجارت فرامرزی در ایران آمده است: کارشناسان سازمان متوجه شدند برخی اصلاحات گمرک ایران قابل توجه است. بر این اساس بهتر است این اطلاعات را با دیگر گمرک ها به عنوان بهترین شیوه‌های نوسازی گمرکی به اشتراک بگذارد و این دانش و تجربه را به دیگر کشورها منتقل کند. 

برپایه این گزارش، این اصلاحات عبارت است از ترخیص بدون کاغذ، کارشناسان مجازی (متمرکز)، ترخیص 50 درصد اظهارنامه‌ها در مسیر سبز به کمک داده های الکترونیکی و بدون دخالت انسان و قابلیت گفت وگو در سیستم تک پنجره ای تجارت فرامرزی. 
سازمان جهانی گمرک در گزارش خود تاکید کرد این موارد و پیشرفت های گمرک ایران در اجرای پنجره واحد تجاری و سامانه جامع گمرکی در نشست های بعدی سازمان و سایر رویدادهای مربوط به تسهیل تجارت و اتوماسیون ترخیص، اطلاع‌رسانی می شود.
سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران