پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279203 تاریخ : 1396/02/10-12:52:21
,3,
درحوزه عملیات بانکی به شرایط قبل از تحریم نزدیک شده ایم

درحوزه عملیات بانکی به شرایط قبل از تحریم نزدیک شده ایم

چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما با حضور مسئولین بانک مرکزی، مدیران عامل بانکها ، دکتر عیسی رضایی مدیر عامل،رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر،کارشناسان اقتصادی کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، روسیه و سوئیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر ، دکتر علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تاکید بر بهبود مناسبات اقتصادی با قاره اروپا که پس از قاره آسیا دومین شریک تجاری بزرگ جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با نگاهی به شکل گیری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا ، از برگزاری اولین همایش در نوامبر 2015 فرانکفورت حدود دو سال می‌گذرد. همگان به خاطر داریم آن گردهمایی صمیمانه در شرایطی پایه گذاری شد که هنوز سایه محدودیت های بین المللی بر اقتصاد ایران سنگینی می کرد، اما آن حرکت ارزشمند نقطه آغاز تلاشی بود که به تدریج و همزمان با رفع محدودیت های بین المللی به ثمر نشست و به کانونی برای از سرگیری روابط تجاری ایران و اروپا، تبدیل گردید.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: ارتقای شفافیت مالی و به روزرسانی استانداردهای گزارشگری مالی همگرا با استاندارد IFRS یکی دیگر از موضوعات نشست‌های این گردهمایی است که به تحلیل اقدامات انجام شده و گام‌های بعدی اختصاص خواهد داشت. بررسی مطالبات غیرجاری و استفاده از موفقیت‌ها و تجارب بین‌المللی در زمینه رفع معضل مطالبات غیرجاری از مباحث مورد تاکید است.

ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بعد از برجام اجماع بین المللی علیه ایران شکسته شد و بندهایی که در سال های پیش، بر دست و پای نظام بانکی ایران بسته شده بود، یکی پس از دیگری باز شد، گفت: بانک های اروپایی متعددی اقدام به برقراری رابطه با بانک های ایرانی کرده اند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تلاطم، بی‌ثباتی و فضای نااطمینانی شدید مخرب ترین اثری است که تحریم ها بر اقتصاد کشورها می گذارند، تصریح کرد: بی‌ثباتی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را کاهش می‌دهد و موجب نوسانات شدید در قیمت‌ها و انتظارات مردم و بازیگران اقتصادی می‌شود، تولید و رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد.

سیف در ادامه از خروج بانک های ایرانی از فهرست تحریم‌ها خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای برجام، ارتباط سوئیفتی بانک های ایرانی برقرار شد. روابط کارگزاری به تدریج گسترش یافتند. دیون و تعهدات گذشته سیستم بانکی ایران که در نتیجه تحریم‌ها معوق شده و قابل پرداخت نبودند، تسویه شدند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه زنجیرهایی که به دلیل تحریم‌های هسته‌ای بر دست و پای سیستم بانکی بسته بود باز شده‌اند، گفت: در حوزه عملیاتی به شرایط قبل تحریم نزدیک شده‌ایم

وزیر امور خارجه افزود: برای تسهیل و کمک به ورود علم و فناوری و سرمایه خارجی و گردشگری کشور، کمک به افزایش صدور کالاهای غیر نفتی و خدمات فنی و مهندسی و غیره برای دستگاه دیپلماسی کشور اولویت است و از هیچ تلاشی برای مساعدت به بخش خصوصی و دولتی و شرکای ایران دریغ نخواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران