پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252084 تاریخ : 1395/09/30-10:15:15
,23,
درآمدهای تولید هنوز وارد بازار نشده

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه:

درآمدهای تولید هنوز وارد بازار نشده

در سه ماهه اخیر که کند شدن رشد قیمت‌ها، باعث شد رشد واقعی جلو بیفتد و ما این رشد را رشد تولید ببینیم. از طرفی باید گفت در این سه ماهه صورت تولید صورت گرفته اما به این خاطر که تبدیل به کالا و درآمد شده و در انبار و ذخیره دولت نگهداری می‌شود، در اقتصاد کشور قابل مشاهده نیست.

به گزارش خبرنگار  پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رشد اقتصادی براساس محاسبات تولید ملی و براساس ارزش افزوده بخش‌ها صورت می‌گیرد بر این اساس تولید صورت گرفته اما اینکه این تولید در اقتصاد و زندگی مردم قابل مشاهده شود باید زمان بگذرد تا کالاها به فروش برسد و درآمدها به چرخه اقتصاد کشور وارد شود.

دولت برای کنترل تورم و کاهش قیمت‌ها بخشی از درآمدها مانند درآمدهای حاصل از فروش نفت را ذخیره کرده است و از طرفی برخی از درآمدها هم هزینه شده اما به چرخه مصرف کشور وارد نشده است. برای مثال فروشگاه‌ها کالای خود را فروخته‌اند اما مبلغی بابت این فروش دریافت نکرده یا منتظر دریافت مبلغ آن در ماه‌ها یا سال‌های آینده هستند. به عبارتی در حالی که برخی از درآمدها هزینه شده اما مصرف نشده است. برای مثال در بخش کشاورزی یا کشاورزان در حال برداشت هستند یا محصولات خود را انباشت کرده‌اند. از سوی دیگر برخی نیز درآمدهای خود را پس‌انداز کرده‌اند. به همین دلیل با وجود رشد تولید، تحرک و رونق حاصل نشده و اشتغال به وجود نیامده است. از طرفی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نیز در این مدت خلا‌ها و کاستی‌های خود را کامل کرده‌اند و لزومی برای استخدام افراد ندیده‌اند تا براساس آن شغلی ایجاد شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران