پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351721 تاریخ : 1397/04/12-09:46:39
,12,17,
در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام کدام شرکت های خارجی با ایران قطع همکاری کردند؟

در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام کدام شرکت های خارجی با ایران قطع همکاری کردند؟

پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام تعدادی از شرکت های خارجی با ایران قطع همکاری کردند. این شرکت ها پس از توافق برجام برای فعالیت های اقتصادی در بازار ایران سرمایه گذاری کرده بودند. خروج این شرکت ها می تواند مشکلاتی را در بخش های اقتصادی برای کشور به وجود بیاورد.

به گزارش بانک و صنعت ، خروج شرکت پژو سیتروئن فرانسه، شوک بزرگی در بازار خودرو ایجاد کرد بگونه ای که با قطع همکاری پژو، بازار خودرو ایران با رشد قیمت بسیاری مواجه شد. طبق بیانیه ای که این شرکت صادر کرده است تا ششم اوت، پانزدهم مرداد ماه سال جاری ایران را ترک خواهد کرد.

شرکت فرانسوی توتال در پی خروج آمریکا از برجام در بیانیه ای اعلام کرد کرد تنها در صورت معافیت از تحریم‌ های آمریکا به فعالیت در ایران ادامه می‌دهد. 

از این رو شرکت نفتی لوک‌ اویل در روسیه اعلام کرد، فعالیت های خود برای توسعه پروژه های نفتی در ایران را متوقف می‌کند. این شرکت دو پروژه توسعه میدان های آب تیمور و منصوری اهواز را در دست داشتند و به باور تحلیل گران خروج این شرکت از ایران ضربه بزرگی به صنعت نفت ایران خواهد زد.

بیشترین نگرانی این شرکت های نفتی خطر از دست دادن دسترسی به سیستم های بانکی جهانی است و بنطر می رسد که این شرکت ها چنین ریسکی را نمی پذیرند.

شرکت ریلاینس هند (Reliance Industry) که یک شرکت خوشه ‌ای با تمرکز بر صنایع نفت و گاز از دیگر شرکت های خرجی است که در نظر دارد خرید نفت از ایران را تا پیش از ماه نوامبر متوقف کند.

برخی از شرکت های مربوط به خطوط حمل و نقل از جمله شرکت حمل و نقل مائرسک دانمارک (Maersk) ارتباط خود با ایران را متوقف کردند.

پس ازخروج یک جانه آمریکا از برجام کره جنوبی قرارداد 2 میلیارد دلاری با ایران را فسخ کرد. دایلیم شرکت بزرگ کراه ای که سال ها با ایران همکاری داشته است یک قرارداد دو میلیارد دلاری در زمینه همکاری های نفتی و پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است. این شرکت در ارتباط با لغو این قرارداد نگرانی از تحریم های آمریکا را علت لغو این سرمایه گذاری و قرارداد اعلام کرده است.

شرکت نروزی ساگا که در حوزه انرژی خورشیدی فعالیت دارد از دیگر شرکت هایی است که با ایران قطع همکاری می کند. این شرکت در اکتبر 2017 قراردادی به ارزش 2.5 میلیارد یورو با ایران امضا کرد.

شرکت دنیلی، تولید کننده فولاد در ایتالیا از دیگر شرکت هایی است که در پی خروج آمریکا از برجام، همکاری پروژه پوشش مالی سفارش های ایران به ارزش 1.5 میلیارد یورو را متوقف کرده است.

اوبر بانک اتریش هم به دلیل تحریم های آمریکا از بازار ایران کناره گیری کرد. سال گذشته این بانک با ایران قراردادی امضا کرد که به موجب آن می‌توانست مبادرت به تامین مالی پروژه های داخل ایران کند. اوبر بانک در سایت خود اعلام کرده است: اوبربانک در دو سال اخیر از مشتریان زیادی و همچنین کسب و کار آن ها در ایران حمایت کرده است ولی خطری که به واسطه تحریم ‌های ثانویه آمریکا برای شرکت های اروپایی پیش آمده ما را مجبور به عقب نشینی کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 319
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران