پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376466 تاریخ : 1397/06/21-11:00:24
,6,
در صورت عدم تامین ارز دولتی ، صنعت خودرو کشور محکوم به شکست است

در صورت عدم تامین ارز دولتی ، صنعت خودرو کشور محکوم به شکست است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت ارز مورد نیاز خودروسازان را در اختیار آن ها قرار ندهد یقینا صنعت خودرو کشور محکوم به شکست خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت خودرو اظهار داشت : در صورتی که دولت ارز مورد نیاز خودروسازان را در اختیار آن ها قرار ندهد یقینا صنعت خودرو کشور محکوم به شکست خواهد بود.

سید احسن علوی گفت : متاسفانه در کشور ما هر چه کالایی گران تر می شود مردم بیشتر از آن استقبال می کنند و این تحریک تقاضا در نهایت به ضرر مردم خواهد بود از سوی دیگر نه تنها نقدینگی را کاهش نداده ایم بلکه افزایش نیز داشته است و خطر افزایش نقدینگی در بازار به مراتب بیشتر از تحریم ها است و در واقع یک نوع خود تحریمی را ایجاد کرده ایم.

نماینده مردم سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در خصوص متعادل سازی قیمت خودرو گفت : به یکباره شاهد افزایش ده تا پانزده میلیون تومانی قیمت خودرو هستیم و چنانچه پانصد هزار تومان کاهش یابد مردم خوشحال می شوند و این ساده انگاری مردم تورم زا است . مردم می توانند تعدیل کننده اقتصاد در کشور باشند و اگر اراده کنند و از اجناسی که گران شده است استقبال نکنند خودبخود کاهش قیمت ها را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود : دولت باید ارز دولتی را به صنعت خودرو اختصاص دهد در غیر اینصورت علاوه بر افزایش نقدینگی ، مردم نیز متضرر خواهند شد و پرداخت هزینه بالا برای خودروها ، استقبال از گرانی و بی کیفیتی خواهد بود که برهم زننده قواعد است و این اشکال بزرگی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص تولید خودروهای ناقص در کارخانه ها گفت : کمبود خودرو در بازار و ممنوعیت واردات باعث تورم می شود لذا دولت باید در این موضوع استراتژی واحدی داشته باشد. متاسفانه در این بخش دچار روزمرگی شده ایم و هر تصمیمی را در همان روز می گیریم و برنامه ای نداریم لذا دچار به هم ریختگی در فکر و عمل شده ایم که ریشه در عدم مدیریت دارد و این موضوع باعث تورم ،گرانی و خراب تر شدن شرایط شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران