پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375831 تاریخ : 1397/06/13-14:49:48
,6,
در صورت تشدید تحریم ها اجرای استانداردهای 85گانه خودرو غیرممکن است

در صورت تشدید تحریم ها اجرای استانداردهای 85گانه خودرو غیرممکن است

یکی از کارشناسان صنعت خودرو، در خصوص اجرای استانداردهای 85گانه خودرویی اظهار داشت: استانداردسازی را می توان به دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم نمود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، امرالله امینی تصریح کرد: بخش نرم افزاری شامل آموزش است که استانداردهای این بخش قابل ارتقاء هستند، و بخش سخت افزاری، مربوط به تهیه کالاهای واسطه و مواد اولیه است که برای رسیدن به استانداردهای لازم باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد که در حال حاضر، خودروهای تولید داخل، از کیفیتی نسبی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: بخشی از مواد اولیه و واسطه ای خودرو، از طریق واردات تامین می شوند و با توجه به وضع موجود کشور و تشدید تحریم ها، باید دید تا چه اندازه قادر خواهیم بود این مواد را از سایر کشورها وارد نمائیم.

وی با اشاره به تاثیر افزایش تحریم ها و خروج خودروسازان خارجی خاطرنشان کرد: تحریم ها باعث پایین آمدن استانداردها خواهد شد که تا حدودی قابل جبران است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه گفت: ما می توانیم، با تکیه بر توان داخلی و امکانات کشور، استانداردها را تا حد امکان ارتقاء دهیم اما در صورت تشدید تحریم ها و خروج خودروسازان خارجی از صنعت خودروی کشور، رعایت استانداردهای 85گانه، غیرممکن خواهد بود.

امرالله امینی افزود: تا کنون حداقل استانداردهای لازم در صنعت خودروسازی رعایت شده است، اما تحریم ها باعث کاهش استاندارد خودروها شده و این صنعت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تاثیر ارتقاء استاندارد بر قیمت خودرو گفت: قطعا ارتقاء استانداردها سبب افزایش قیمت خودرو خواهد شد و این امری گریزناپذیر است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران