پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311604 تاریخ : 1396/09/28-15:33:02
,16,
در ششمین جشنواره پژوهش از پژوهشگران برتر تقدیر شد

در ششمین جشنواره پژوهش از پژوهشگران برتر تقدیر شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی استاندارد ایران؛ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

مبنای قانون بر اساس دانش و پژوهش است

وحید مرندی مقدم در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری ، با اشاره به اینکه اقداماتی که بر اساس پژوهش انجام می شود اهمیت و جایگاه بالایی دارد، اظهار کرد: اگر مبنای بسیاری از اقدامات در کشور پژوهشی باشد نتایج موفقیت آمیزی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش محوری و تحقیق در بخش های مختلف زمینه توسعه کشور را بیش از پیش و با سرعت بالاتری فراهم می سازد، افزود: پایه قانون استاندارد در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پایه قانون استاندارد در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با همکاری سازمان ملی استاندارد بررسی شد.

مرندی مقدم، تاکید کرد: قانون تنظیم شده جدید استاندارد ظرفیت های ویژه و تازه ای را برای سازمان ملی استاندارد ایران ایجاد کرده چرا که مبنای قانون بر اساس دانش و پژوهش بود.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد قانون استاندارد قبلی با ادبیات گذشته و 20 درصد دیگر با همان مفاهیم ولی با ادبیات جدید اصلاح و بازنگری شد، ادامه داد: این اصلاحیه بسیاری از موازی کاری ها را برطرف و سبب خواهد شد از تمام ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم، بدون شک تحقق این مهم به توسعه و گسترش فعالیت ها و وظایف محوله باز می گردد.

 

رتبه نخست پژوهشگاه استاندارد برای دومین سال متوالی

در ابتدای این جشنواره، حسن سرشتی، رییس پژوهشگاه استاندارد با اشاره به اینکه پژوهشگاه استاندارد ، مهم ترین مرجع پژوهشی و تحقیقاتی نظام استانداردسازی در کشور است، گفت: این پژوهشگاه پل ارتباطی بین مراکز تولید و به کارگیری علم، با هدف تکمیل زنجیره علمی کشور و کسب اعتماد ملی نسبت به خدمات و محصولات است.

وی با توضیح فعالیت های این جشنواره افزود: ملاک انتخاب پژوهشگران برتر، ارزیابی مدارک بر اساس آیین نامه انتخاب و تقدیر محققین برتر بوده است.

سرشتی با اشاره به اینکه رتبه پژوهشگاه استاندارد در ارزیابی دانشگاه ها و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم از رتبه «C» در سال 86 به رتبه «A» در سال های 91 تا 94 ارتقا یافته است، تصریح کرد: این پژوهشگاه برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست بین 35 پژوهشگاه وابسته به دستگاه های اجرایی شده است.

رئیس پژوهشگاه استاندارد ، تقدیر از پژوهشگران نمونه و ارائه سیاست های پژوهشی پژوهشگاه استاندارد را دو هدف مهم برگزاری این جشنواره دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره قدردانی از پژوهشگران برتر، رویدادی برای پاسداشت تلاش های موثر پژوهشگران انجام گرفته است.

سرشتی با اعلام اینکه ایجاد تعامل با سازمان ملی استاندارد ایران و تقویت این مهم همواره از اهداف مهم پژوهشگاه استاندارد بوده است، گفت: تا کنون در سه قسمت مرکز تایید صلاحیت، مرکز اندازه شناسی، تدوین استاندارد و آمایش آزمایشگاه ها در قالب تفاهم نامه و طرح های پژوهشی با سازمان ملی استاندارد تعامل و همکاری خوبی داشته ایم.

وی در همین زمینه ادامه داد: در راستای آمایش آزمایشگاههای کشور درنظر داشتیم که در سال جاری 9 دفتر منطقه ای پژوهشگاه را در استانها مستقر کنیم که تا کنون 5 دفتر منطقه ای در استانهای مختلف تاسیس و تا پایان سال 4 دفتر دیگر ایجاد خواهد شد.

سرشتی تاکید کرد: وجود چهار پژوهشکده، 15 گروه پژوهشی، دو گروه پژوهشی مجازی و بیش از  100 آزمایشگاه تخصصی در پژوهشگاه استاندارد، زمینه تحقیق و پژوهش را فراهم آورده است.

وی با اعلام اینکه درصدد تهیه کتاب استانداردسازی هستیم که بخشی قابل توجهی از آن انجام شده است، افزود: سند راهبردی پنج ساله پژوهشگاه تهیه شده تا وظایف این پژوهشگاه تا سال 1400 تدوین و اجرایی شود.

 

13 پژوهشگر برتر معرفی شدند

مریم قبادی دانا، معاون پژوهشی پژوهشگاه استاندارد، در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری با بیان اینکه  تعداد داوطلبان حاضر در ششمین جشنواره پژوهش 52 نفر بوده است، اظهار کرد: امتیازات نهایی محققان در چهار گروه اعضای هیئت علمی دانشگاه، کارشناسان پژوهشگاه، کارشناسان سازمان ملی استاندارد و ادارات کل ارائه شد.

وی با بیان اینکه 13 پژوهشگر برتر در این جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شدند، افزود: پژوهشگاه استاندارد ضمن هدایت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به رفع نیازهای علمی استانداردسازی، مقدمات تبدیل یافته های علمی کشور به استاندارد همچنین تدوین استانداردهای پژوهش محور را به منظور معرفی و انتقال پیشرفت های علمی به صنایع و مراکز خدماتی فراهم می سازد.

 

اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره پژوهش

در بین اعضای هیات علمی پژوهشگاه ، میثم شعبانیان از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، رتبه اول ، محمد فرجی از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی و بهزاد کرد از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی رتبه سوم را کسب کردند.

در بین کارشناسان پژوهشگاه ، لاله سنگ سفیدی از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی، حائز رتبه اول ، باقر احسانی گرگری از پژوهشکده شیمی و پتروشیمی ، حائز رتبه دوم و منصوره مظاهری از پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی حائز رتبه سوم شدند.

در بین کارشناسان ستاد سازمان، عباس فلاح از دفتر تدوین استانداردهای ملی، رتبه اول، فاطمه ایمانی بیدگلی از دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیار مصرف انرژی رتبه دوم و زهره غنوی از دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی - بهداشتی و حلال رتبه سوم را دریافت کردند.

از بین کارشناسان ادارات کل استاندارد استانها ، رامونا مسعود از استان تهران و عنایت اله شرفی از استان لرستان حائز رتبه اول ، نجمه شیبانی تذرجی از استان هرمزگان رتبه دوم و بهروز علی محمدی از استان چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را کسب کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران