پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 293237 تاریخ : 1396/06/04-09:38:40
,14,17,
در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی کودکان هفت تا 15 سال با آموزش صنایع دستی آشنا می شوند

در بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی کودکان هفت تا 15 سال با آموزش صنایع دستی آشنا می شوند

برای نخستین بار آموزش کودکان هفت تا 10 سال با صنایع دستی در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در حال انجام است .

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ،  همزمان با برپایی بیست‌ و‌ هشتمین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی کشور که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است ، برای نخستین بار غرفه‌ای به ‌منظور آشنایی کودکان با صنایع‌ دستی و آموزش آنان در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه صنایع دستی کشور امسال در سه سالن 8 و 9 و 25 در حال برگزاری است در این میان غرفه ای در سالن 25 از سوی دفتر آموزش، توسعه و ترویج صنایع ‌دستی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه و با همکاری مربیان کودک و نوجوان کانون های پرورشی و آموزش و پرورش ، برپا شده است.
بنابراین گزارش ، نمایش تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع صنایع‌ دستی و کودک شامل اسباب‌بازی، تولیدات دیجیتالی و نوشتاری، نمایش آخرین دستاوردهای پژوهشگاه سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با موضوع صنایع‌دستی کودک و نوجوان شامل اسباب‌ بازی، دستاوردهای چاپی و نمایشی، معرفی قابلیت‌های هنرستان‌ها و توانمندی‌های هنرجویان رشته‌های مهارتی صنایع ‌دستی شاخه کار و دانش با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ازجمله اهداف تعریف‌ شده برای فعالیت‌های این غرفه است.
مسئول غرفه آموزش کودک و نوجوان در نمایشگاه صنایع دستی درباره دیگر فعالیت های این بخش توضیح داد: این غرفه شامل هفت کارگاه زنده صنایع ‌دستی است که در آن هنرهایی از جمله گلیم‌بافی، معرق، خاتم‌سازی، سفالگری، حصیربافی، نقاشی پشت شیشه و چاپ‌دستی روی پارچه با مشارکت مربیان خبره پژوهشگاه آموزش داده می‌شود.
فریده مهری ‌نیا با اشاره به اینکه کودکان سرمایه‌ای برای آینده صنایع‌دستی هستند ، درباره اهدف این غرفه گفت: کارگاه‌های زنده با هدف جذب کودکان و نوجوانان به صنایع‌دستی برگزار می‌شود. ضمن اینکه معتقدیم صنایع‌دستی ریشه در تاریخ و فرهنگ کشور جا دارد و باید کودکان که آینده‌سازان فردا هستند با آن اُنس پیدا کنند تا حافظ و احیاکننده صنایع‌دستی باشند.
وی‌ درباره فعالیت‌های مشترک با آموزش و پرورش برای جذب کودکان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس، برای اطلاع‌رسانی پوسترهایی به دیگر مراکز مرتبط با کودکان از جمله سرای محله‌ها ارسال شده‌ است.
مهری نیا نسبت به فعالیت‌های این بخش در حوزه آموزش طراحی‌های نوین ، گفت: بخش دیگر غرفه مربوط به آموزش طراحی‌های نوین به هنرمندان است. یکی از دلایلی که صنایع‌دستی مغفول مانده این است که با همان روال سنتی گذشته پیش می‌رود و در طراحی و خلاقیت نوآوری آنچنانی ندارد. این بخش با استادان مطرح دانشگاه فعالیت می‌کند تا با آموزش طراحی‌های نوین، صنایع‌دستی را با زندگی مدرن امروزی تلفیق کند. 
وی افزود: برای مثال در گذشته گیوه‌ها ساده بود و سفید ، ولی حالا یکی از تولیدکنندگان با یک طراحی دستی ساده، تغییری ایجاد کرده که به سلیقه جوان‌های امروزی نزدیک است.
بیست ‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از اول تا هفتم شهریور 96 از ساعت 10 الی 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده میزبانی از علاقمندان به آشنایی با آثار و تولیدات صنایع دستی هنرمندانی از 31 استان کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران