پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210678 تاریخ : 1395/03/24-13:49:08
,14,16,17,
در اقتصاد کشور به معیشت مردم توجه نشده است

آل اسحاق در جشن بزرگ گنجینه رمضان:

در اقتصاد کشور به معیشت مردم توجه نشده است

جشن گنجینه رمضان با حضور مردم روزه دار تهران در پنجمین شب از ماه مبارک ضیافت الهی در مجموعه تفریحی پارک ارم برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، در آیین گشایش این جشن باشکوه که با همکاری معاونت امور فرهنگی و مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز در محوطه پارکینگ شماره یک ارم برگزار شد، روزه داران حاضر در مراسم به همراه خانواده های خود پس از صرف افطاری به تماشای برنامه های شاد و معنوی جشن بزرگ رمضان با نام «گنجینه رمضان» که از شبکه چهار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده پخش می شد، نشستند و از اجرای آن لذت بردند.
در این برنامه که توسط مجریان مشهور صدا و سیما آقایان داریوش کاردان و اقبال واحدی برگزار شد، تنی چند از هنرمندان کشورمان حضور یافته و به اجرای برنامه پرداختند. همچنین دکتر آل اسحاق عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان میهمان اولین شب جشن گنجینه رمضان بود که سخنانی در ارتباط با منابع کشور و نقش آن در اقتصاد ملی و خانواده ایراد کرد.
وی گفت: هم اکنون کشور ما به لحاظ منابع سرشار ملی در تمامی زمینه ها چه درخصوص منابع طبیعی، نیروی انسانی، مالی و ... دارای توانایی های  بالایی در منطقه و جهان است.
به طور مثال ما بهترین ذخائر نفت و گاز جهان را در اختیار داریم، از نظر کشاورزی نیز در رتبه خوبی قرار داریم، اما از تمامی این منابع در مجموع، بیش از  20 درصد بهره برداری نمی کنیم. وی میانگین سنی جمعیت کشور را 30 سال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ما داری 5 ملیون نفر فارغ التحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی در مقاطع لیسانس و به بالاتر هستیم.

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و نقش آن در معیشت مردم را پایین دانست و گفت: در حال حاضر دارای اقتصاد خوبی در کشور نیستیم و وضعیت خوبی نداریم مخصوصاً در باب ارتقاء معیشت مردم، در سطح متوسط به پایین اقدام کرده ایم.

 

وی مشکل اصلی در این ارتباط را نظام تدبیر کشور ذکر کرد و نحوه نگرش به مساله اقتصاد را بی تاثیر ندانست و افزود: متاسفانه در نظام خانواده ما، نظام آموزشی ما، نظام اداری و حکومتی ما، اقتصاد جزء اولویت های اول نیست بلکه در حاشیه قرار دارد. در حوزه حکومتی هم سایه مسایل سیاسی بر مسایل اقتصادی سنگینی داشته است و همواره بایدها و نبایدهای مسایل اقتصادی ما در سایه مسایل سیاسی بوده است.

 

دکتر آل اسحاق افزود: در پرداختن به اولویت های اقتصادی به خانواده توجه نشده است و از ابتدا فرزندان خود را با مسایل اقتصادی آشنا نکرده ایم. یعنی فرزندان ما آموزش ندیده اند که هزینه فایده نمایند. یکی از نظام‌های مدیریتی در خانواده که هم جنبه تربیتی و هم اجرایی دارد، این است که به خانواده به عنوان یک نهاد اقتصادی نگریسته شود، بدین گونه که در ابتدای سال برنامه و بودجه‌ ای برای آن تهیه و تدوین کنیم. همین امر سبب می شود تا هزینه های اضافی از سبد خانواده حذف و نسبت به نقاط ضعف اقدامات لازم به عمل آید.
پیش از این برنامه، سرودی در مدح پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با شعر سعدی شیراز و بعد از آن مسابقه برای حاضرین اجرا شد.

گفتنی است، همچنین در طول برگزاری این جشن بزرگ، در میان پرده های آن مراسم نورافشانی و آتش بازی برای حاضرین به اجرا درآمد.این برنامه به مدت 23 شب تا پایان ماه مبارک رمضان در مجموعه فرهنگی ارم اجرا می شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران