پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377916 تاریخ : 1397/07/10-12:28:01
,17,7,
دخالت بازارساز در کنترل نرخ ارز/ بانک مرکزی وارد بازار شد

دخالت بازارساز در کنترل نرخ ارز/ بانک مرکزی وارد بازار شد

با تفویض اختیارات جدید سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، این بانک از دیروز وارد بازار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دیروز بازار ارز روند رو به کاهشی را تجربه کرد، بسیاری از دلالان این بار مقاومت بالایی در برابر کاهش نرخ نداشتند و معتقد بودند که سیاست‌ دولت این است که در بازار وارد شده و نرخ را تا حدود زیادی مدیریت نماید.

بر این اساس، با تفویض اختیارات جدید سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، این بانک از روز گذشته مقتدرانه در بازار وارد شده است.

 بر همین اساس بانک مرکزی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بازار ارز مداخله و اقدامات لازم برای کنترل نرخ ارز را انجام داد.

با تفویض این اختیارات بانک مرکزی وظیفه اصلی خود که همانا بازارسازی و هدایت درست جریان ورود و خروج ارز بود را با ابزارهای قانونی و در جهت حفظ ارزش پول ملی به عهده گرفت و نتیجه آن، تا پایان ساعات معاملات برهمه مشهود شد.

کاهش حدود 5هزار تومانی دلار در یک روز هم به لحاظ مقدار و هم به لحاظ درصد نشان از افول شعله نرخ‌ها در بازار ارز دارد.

بر این اساس پیش بینی می شود که نرخ ارز امروز هم به روند کاهشی خود ادامه دهد.

به گفته کارشناسان، همگام با اقدامات سیاستگذار، اخبارواصله در مورد عزم اروپایی‌ها به تداوم تجارت و توافقات مالی با ایران و توافقات با روسیه و چین، زمینه‌های لازم برای تقویت ارزش پول ملی را بوجود آورده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران