پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247047 تاریخ : 1395/07/28-11:50:26
,10026,
دبیر کل سندیکای بیمه گران: نرخ بیمه حوادث طبیعی، فنی و دقیق تنظیم شود

دبیر کل سندیکای بیمه گران: نرخ بیمه حوادث طبیعی، فنی و دقیق تنظیم شود

ایجاد صندوق بیمه حوادث همگانی بلایای طبیعی فرصت بی همتایی برای این صنعت است اما باید ریسک ها و نرخ بیمه به طور فنی و دقیق تنظیم شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسندیکای بیمه گران ایران،  دبیرکل سندیکای بیمه گران تاکید کرد ایجاد صندوق بیمه حوادث همگانی بلایای طبیعی فرصت بی همتایی برای این صنعت است اما باید ریسک ها و نرخ بیمه به طور فنی و دقیق تنظیم شود.

علی اکبر اولیاء امروز (چهارشنبه) در نشست «بررسی دستاوردهای هفتمین همایش بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح» در ساختمان بیمه دی گفت: مذاکراتی با بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه آغاز شده است تا بیمه نامه قابل قبول و موثری برای پوشش عمومی حوادث و همچنین بیمه تکمیلی تدوین شود.
 
اولیاء ایجاد چنین صندوقی را ضرورت امروز کشور دانست و گفت: در شرایطی که سازمان مدیریت بحران در جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی ناتوان است، امیدواریم با سازوکار جدید بیمه ای بتوان خدمات خوبی به مردم ارایه کرد. 
 
لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اردیبهشت ماه امسال در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید اما شورای نگهبان برخی بندها را مغایر قانون اساسی تشخیص داد و آن را به مجلس بازگرداند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از این قانون را اصلاح کردند. 
 
به موجب این قانون، همه ساختمان‎های مسکونی در یک سال زیر پوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان نزد صندوقی به نام «صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان» قرار می‎گیرند. 
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران یادآوری کرد پیش از این، تفاهمنامه ای با وزارت کشور و بیمه ایران برای پوشش بخشی از حوادث امضا شد اما روند اجرای آن مطلوب نبود. 
 
پیامد بیمه دولتی حوادث طبیعی منفی بود
 
رییس انجمن مهندسی زلزله نیز در این نشست گفت: تا پیش از این دولت به عنوان یک بیمه گر رایگان در برابر حوادث طبیعی، هنگام بروز زلزله و... به سبب وظایف ذاتی خود به بازسازی مناطق حادثه دیده می پرداخت و به مردم وام می داد اما پیامد منفی، آن بود که مردم به کیفیت ساختمان ها توجه نمی کردند.
 
محسن غفوری آشتیانی افزود: هرچند کیفیت ساخت و سازها در سه دهه گذشته رو به بهبود بوده است اما اگر بخواهیم قوانین مربوط به بهبود کیفیت ساختمان و مقاوم سازی ها در کشور اجرا شود، باید پای صنعت بیمه به این بخش باز شود.
وی گفت: هرچند احتمال بروز ریسک هیچگاه صفر نمی شود اما باید مقدار آسیب پذیری را بکاهیم که در اینجا نقش شرکت های بیمه پررنگ می شود. 
 
غفوری آشتیانی انتقاد کرد: صنعت بیمه علاقه دارد در بازارهایی چون خودرو و سلامت ورود کند؛ در حالی که باید در زمینه مدیریت ریسک و حوادث فعالیت بیشتری داشته باشد. 
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران