پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252330 تاریخ : 1395/10/02-08:19:22
,10033,
دانشگاه‌های سبز کشور معرفی شدند

دانشگاه‌های سبز کشور معرفی شدند

در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاههای سبز کشور با حضور معصومه ابتکار معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، صدرالدین علیپور مشاور رییس و مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست در این مراسم با تشریح فرآیند انتخاب دانشگاه سبز با هماهنگی های انجام شده با وزارت علوم و در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین برای انتخاب و معرفی دانشگاه  سبز، گفت: ایجاد دانشگاه‌های سبز برتر در کشور در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است وامسال برای نخستین بار شاهد انتخاب دانشگاه های سبز برتر در کشور هستیم و این موضوع نوید بخش آینده ای روشن در این حوزه است.

به گفته وی، دستورالعمل دانشگاه سبز و فرمهای مربوطه برای استانها ارسال و با هماهنگی ادارات کل محیط زیست استانها، نسبت به دریافت و ممیزی اولیه مدارک و بازدید از دانشگاهها اقدام شد. و سپس نتایج توسط کمیته علمی در ستاد بررسی و دانشگاههای برتر در این حوزه انتخاب شدند.

در این مراسم دانشگاه زنجان رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بطور مشترک رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بوعلی سینا همدان بطور مشترک حائز رتبه سوم در کشور شدند و روسای این دانشگاه ها مورد تقدیر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند.

خلیل جمشیدی، محمود مدرس هاشمی، علی عباسپور طهرانی فرد، منوچهر مهرام، منصور غلامی به ترتیب روسای دانشگاه های زنجان، صنعتی اصفهان، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی قزوین و بوعلی سینا همدان هستند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

متن لوح تقدیر دانشگاه های سبز به امضاء معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بدین شرح است:

«حفظ و حراست از محیط زیست در گرو تلاش انسان هایی است که دلشان سرشار از عشق به خداوند تعالی و مخلوقات اوست. بدیهی است نقش دانشگاه در فرآیند ارتقاء تفکر و اندیشه حفاظت و صیانت از محیط زیست ممتاز و بی بدیل است. در این راستا، تلاشتان را در راه پیشبرد اهداف محیط زیست در دانشگاه و کسب عنوان دانشگاه سبز ارج می نهیم.

امید است با ادامه این راه و همیاری همه همراهان دانشگاهی، مفهوم واقعی توسعه پایدار در سرزمین عزیزمان محقق شود.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران