پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350167 تاریخ : 1397/03/12-16:59:55
,8,
دادوستد نیمی از حجم مبادلات روزانه فرابورس در بازارهای اول و دوم

در نخستین روز کاری هفته جاری رقم خورد؛

دادوستد نیمی از حجم مبادلات روزانه فرابورس در بازارهای اول و دوم

در روزی که گذشت بیش از 126 میلیون سهم به ارزش بیش از 208 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شد و نماد معاملاتی شرکت شیشه‌سازی مینا (کمینا1) در تابلو پایه ج بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ معاملات فرابورس ایران امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس ایران با بیش از 1 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1112 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های نُه‌گانه نزدیک به 266 میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از دو هزار و 97 میلیارد ریال رسید که نزدیک به نیمی از حجم روزانه در بازارهای اول و دوم دادوستد شد.

 امروز شنبه مورخ 12 خرداد 97 در مجموع بازار‌های اول و دوم فرابورس شاهد جا‌به‌جایی بیش از 131 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 242 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد‌ «ذوب» با نزدیک به 40 میلیارد ریال ارزش و بیش از 46 میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

همچنین در روزی که گذشت بیش از 126 میلیون سهم به ارزش بیش از 208 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شد و نماد معاملاتی شرکت شیشه‌سازی مینا (کمینا1) در تابلو پایه ج بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافت.

امروز همچنین معامله بیش از 6 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 93 میلیارد ریال رقم خورد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون و 800 هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و 503 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت 177 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 151 میلیارد ریال، «اشاد9» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، 50هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش 230 میلیون ریال معامله شد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از 76 هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر 49 میلیارد و 730 میلیون ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان 96 با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

در میان نمادهای فرابورسی نیز، 3 نماد «ذوب»، «زاگرس» و «ثتران» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌‌های «زاگرس» و «مارون» به ترتیب مثبت‌ترین و منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران