پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307680 تاریخ : 1396/08/08-15:53:49
,13,17,
خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی به 9 میلیون تن افزایش یافت

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران:

خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی به 9 میلیون تن افزایش یافت

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران گفت: طی چهار سال گذشته خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی از 3.5 میلیون به 9 میلیون تن افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمد وحید قلفی اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر دو هزار و 700 تشکل روستایی کشاورزی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اغلب تشکل های روستایی کشور تشکل های 50 ساله هستند، بیان کرد: به طور متوسط در دوره چهار ساله 10 درصد تشکل های روستایی کشاورزی کشور افزایش یافته است.
وجود 1109 صندوق خرد زنان روستایی در کشور
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران همچنین از وجود یک هزار و 109 صندوق خرد زنان روستایی در کشور خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته خریدهای تضمینی توافقی و حمایتی از 3.5 میلیون به 9 میلیون تن افزایش داشته است.
قلفی با اشاره به اینکه کار جدیدی که امسال در سطح خراسان جنوبی انجام می شود خرید توافقی زعفران است، عنوان داشت: ورود سازمان تعاون روستایی به بازار برای تعادل بخشی قیمت است و تازمانی که نیاز باشد حضور خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در مقطع فعلی در یکی از بهترین وضعیت های خود در حال طی مسیر است، بیان داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی ظرف سه سال گذشته خوش درخشیده است.
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران، رویکرد دولت به بخش کشاورزی را بسیار درخشان دانست و گفت: هرچند در این حوزه در بخش های مختلف آب و خاک ناملایماتی وجود دارد اما دولت در سرمایه گذاری های خود تلاش قابل توجهی طی دوره 92 تا 96 به انجام رسانده است.
سیاست های اقتصاد مقاومتی به بخش کشاورزی به شکل درخشان کمک کرد
قلفی اضافه کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی به بخش کشاورزی به شکل درخشان کمک کرده و نظام قانون گذاری نیز حمایت های جدی از بخش کشاورزی به عمل آورده است.
وی  بیان کرد: در حال حاضر تمامی بسته بخش کشاورزی از مرحله مزرعه تا سفره در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده است و در نوک پیکان آن نیز سازمان تعاون روستایی قرار دارد.
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران تأکید کرد: با مجموعه هدفگذاری ها و اقدامات انجام شده با وجود تمام مشکلات و ناملایمانی که در حوزه تامین منابع وجود دارد بخش کشاورزی امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد.
قلفی با اشاره به اینکه پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 مقام معظم رهبری در این دولت نگاه هدفمند به بخش غیردولت و تشکل ها انجام می شود، عنوان داشت: این بار فقط دولت نیست که در حوزه واگذاری وظایف به بخش غیر دولت و تشکل ها استقبال می کند بلکه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نوع قانون گذاری در مجلس، نوع سیاست گذاری های دولت و نوع دیدگاه شخص وزیر جهاد گذاری در این راستا است.
وی با بیان اینکه این امر فرصت مغتنمی برای ارتقاء توانمندی شبکه ها و بخش های غیر دولتی است، بیان کرد: اگر قرار است اصل 44 به صورت جدی اجرا شود باید تشکل ها در این مسیر توانمندی خود را نشان دهند.
فعال شدن بخش صنفی در حوزه قیمت گذاری محصولات کشاورزی
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران همچنین بر ایفای نقش اصلی تشکل ها متناسب با وظایف ذاتی بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: باید در حوزه سیاست گذاری و برنامه ریزی ظرفیت های یکدیگر را به صورت تعاملی جست و جو کرده و فعالیت های خود را بر اساس این منطق تنظیم کنیم.
قلفی ادامه داد: علاوه بر این باید تشکل ها قدرت برنامه ریزی و برنامه پذیری برای فعالیت های گسترده بخش کشاورزی داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر این اتفاق صورت گیرد می توانیم انتظار داشته باشیم از این پس تشکل ها نقش جدی در مجامع تصمیم گیری و سیاست گذاری داشته باشند، افزود: امروز در سازو کارهای جدید به دنبال این هستیم که بخش صنفی را در حوزه قیمت گذاری محصولات کشاورزی فعال کنیم. عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ایران اضافه کرد: اگر تشکل ها، مدیران ارشد استانی و مدیران بخش کشاورزی دست به دست هم دهند قادر خواهیم بود هدف های مورد نظر برای توسعه بخش کشاورزی را محقق کنیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران