پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280071 تاریخ : 1396/03/07-14:52:26
,13,17,
خرید تضمینی گندم از 2 میلیون تن گذشت

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی:

خرید تضمینی گندم از 2 میلیون تن گذشت

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان خرید تضمینی گندم از دو میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، یزدان سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه تاکنون دو میلیون و 100 هزار تن گندم تضمینی خریداری شده است، افزود: برای خرید تضمینی گندم تاکنون 1200 میلیارد تومان پول پرداخت شده است و تا پایان هفته جاری و هفته آینده نیز 1100 میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود.

وی گفت: 90 درصد کشاورزان وجوه گندم خود را دریافت کردند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: براساس برآوردهای انجام شده امسال بیش از 11 میلیون تن گندم خریداری می‌شود و سال آینده نیز به واردات گندم نیاز نداریم.
سیف گفت: شرایط آب و هوایی امسال با سال گذشته تفاوت جدی داشت و به علت سرمای دیرهنگام که تا اواخر فروردین ادامه داشت و بارش‌های دیرهنگام بخشی از مزارع گندم دیم آسیب دید، اما باوجود این شرایط تولید خوبی داریم.
وی درباره روند صادرات گندم افزود: تاکنون صادرات 300 هزار تن گندم قطعی و بیش از 200 هزار تن نیز صادر شده است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: گندم صادراتی ایران با قیمت مناسب عرضه شده است و مشتری دارد.
سیف درباره کیفیت گندم تولیدی افزود: کیفیت گندم به نوع مصرف آن بستگی دارد و احتمال دارد گندمی که برای خبازی مناسب نیست برای صنایع شیرینی مناسب باشد، اما کمبود پروتئین مهمترین مشکل گندم تولیدی داخل است.
وی علت پایین بودن میزان پروتئین را در گندم نامناسب و کمبود کودشیمیایی ازت دانست و گفت: سرانه مصرف کودشیمیایی در کشور در مقایسه با میانگین مصرف جهانی پایین است و کود شیمیایی 60 درصد در مزارع گندم استفاده می‌شود.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: اگر میزان تغذیه را مدیریت کنیم از لحاظ کیفیت هیچ فاصله‌ای با دیگر کشورهای جهان نداریم.
سیف درباره روند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز گفت: تاکنون 58 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری و 90 درصد پول کلزاکاران نیز پرداخت شده است.
وی افزود: امروز کشاورز برای فروش محصول کلزا نگرانی ندارد و تمام دانه‌های روغنی خریداری شده یا به کارخانجات روغن کشی حمل شده و یا در حال انتقال است.

100 هزار تن کالای اساسی توزیع شده است
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: 100 هزارتن کالای اساسی در قالب طرح ضیافت شامل برنج، روغن و شکر با قیمت تنظیم بازار در سراسر کشور توزیع شده است.
یزدان سیف با اشاره به اینکه 50 هزار تن شکر و 30 هزار تن برنج سفید وارداتی و روغن درسراسر کشور توزیع شده است افزود: 30 هزاز تن شکر ویژه مصرف خانوار و 20 هزار تن نیز به اصناف و صنعت اختصاص یافته و با قیمت فله هر کیلو 2520 تومان برای تولید کنندگان و برای مصرف کنندگان نیز بصورت فله با قیمت هر کیلو 2850 تومان به فروش می‌رسد.
وی گفت: قیمت خرده فروشی شکر در بسته‌های 900 گرمی هر بسته 2950 تومان و بسته‌های یک کیلویی نیز 3200 تومان عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت عمده برنج سفید وارداتی را هر کیلو 2300 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو برنج سفید وارداتی برای خرده فروشی و مصرف کننده 2600 تومان و قیمت هر کیلو برنج اروگویه 2400 تومان و در خرده فروشی نیز هر کیلیو 2700 تومان است.
سیف گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و هیئت‌های مذهبی می‌توانند کالایهای مورد نیاز خود را با قیمت عمده از کارگروه‌های تنظیم بازار مستقر در استان‌ها تهیه کنند.
وی درباره شرایط کالای روغن افزود: در پی جلساتی که با صاحبان کارخانجات روغن برگزار شد روغن با کیفیت با 5 درصد تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه کالاهای اساسی طرح ضیافت بویژه تخلف در قیمت می‌توانند با سامانه 1424 و یا سازمان‌های صنعت، معدن تجارت تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران