پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248185 تاریخ : 1395/08/14-14:09:59
,10034,
حکم‌های 3 و 6 ماه حبس و تبرئه برای متهمان تعرض به سفارت عربستان

حکم‌های 3 و 6 ماه حبس و تبرئه برای متهمان تعرض به سفارت عربستان

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده متعرضان به سفارت عربستان از ابلاغ حکم حبس موکلانش در این پرونده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصطفی شعبانی  درباره مفاد حکم صادره در پرونده متعرضان به سفارت عربستان گفت: حکم این پرونده به صورت الکترونیکی به من ابلاغ شده است و موکلانم به حبس محکوم شده‌اند.

 او افزود: بحث تخریب سفارت عربستان در این پرونده که یکی از اتهامات بود منتفی شده است و متهمان از باب اخلال در نظم عمومی محکوم شده‌اند.
 شعبانی با بیان این که به حکم صادره اعتراض می‌کنم، تصریح کرد: برخی از متهمان این پرونده به 6 ماه حبس و برخی دیگر به 3 ماه حبس محکوم شده‌اند و برخی نیز تبرئه شده‌اند.
 
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات سبوعانه رژیم ال سعود در کشتار مسلمانان مظلوم در منا و حادثه فرودگاه جده و کشتار وسیع مردم یمن و اعدام آیت الله نمر و اعتراضات گسترده در ایران و جهان در روز و شب حادثه نیز، مردم مسلمان در جهت ابراز انزجار به صورت مسالمت‌آمیز در مقابل سفارت عربستان حاضر شدند و هیچ‌گونه قصدی غیر از اعلام انزجار مسالمت‌آمیز نداشتند و موکل بنده و جوانان متدینی که در این پرونده محاکمه شدند هم به صورت خودجوش همراه با چند هزار مردم در مقابل سفارت عربستان حضور یافتند و در جلسات دادگاه هم اعلام کردند هیچکدام اقدام به تخریب سفارت و یا حتی سنگ پراکنی هم نداشتند و اگر می‌دانستند برای نظام هزینه‌ای دارد هرگز چنین اقدامی نمی‌کردند.
 
او افزود: افرادی که محاکمه شدند هیچ‌گونه وابستگی به بسیج و یا تشکیلات مشابه نداشته و بنابر احساس وظیفه شرعی و انقلابی خود در این اعلام انزجار مثل تمامی مردمی که در ایران ابراز تنفر کردند اقدام کردند و موکل بنده و بسیاری از متهمان پرونده حتی از صدمتری به سفارت نزدیک نشدند و نیروی انتظامی هم در حد توان به وظیفه خود عمل کرد و امیدواریم دیگر از این حوادث در مملکت اسلامی ما اتفاق نیفتد.
 
 روز سه‌شنبه 11 آبان ماه یک مقام مسوول در مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم پرونده متعرضان به سفارت عربستان خبر داد.
 
این مقام مسوول در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حکم 20 متهم این پرونده صادر شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.
 
وی افزود: حکم صادره به زودی به متهمان پرونده ابلاغ می شود.
 
28 و 29 تیرماه سال جاری دو جلسه دادگاه در خصوص رسیدگی به اتهامات 20 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در شعبه 1060 کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شد.
 
سخنگوی قوه قضاییه 28 شهریور ماه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا حکم متهمان پرونده متعرضان به سفارت عربستان تاکنون صادر نشده است؟ گفت:‌ بخشی از این پرونده در صلاحیت دادگاه ویژه روحانیت بود و مرحله دادسرایی آن برای حدود 4 نفر اجازه داده شد که در دادسرای تهران تحقیقات انجام شود ولی در دادگاه خودشان دادگاهی شوند و هنوز دادسرای ویژه روحانیت کارش به اتمام نرسیده، البته رسیدگی دادگاهی در مورد بخش دیگر پرونده تمام شد و وکلای متهمان اعلام کردند که قرار است لایحه دهند؛ لذا باید دادسرای ویژه روحانیت هم کارش را به اتمام برساند تا حکم صادر شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران