پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 189649 تاریخ : 1395/02/27-15:58:07
,9,
حوزه بهداشت و درمان نیازمند اعتبارات و منابع پایدار است

حوزه بهداشت و درمان نیازمند اعتبارات و منابع پایدار است

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی : پیاده سازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات از ضروریات نظام سلامت است که در کنار طرح تحول با تامین منابع مورد نیاز و پایدار می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عباسعلی خادمی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی؛ به نظام ارجاع و سطح بندی خدمات اشاره کرد و اظهار داشت : اگر این مهم در تمام کشور اجرایی شود و در کنار آن طرح تحول نیز استمرار یابد می توان بسیاری از معضلات نظام سلامت را در هر دو بخش دولتی و خصوصی مرتفع کرد مشروط بر این که سرانه درمان افزایش یافته و بیمه ها نیز تقویت شوند.

 
وی با بیان این که نظام سلامت کاستی های زیادی دارد افزود : برای ارتقاء حوزه بهداشت و درمان نیازمند منابع پایدار هستیم که ممکن است این مهم در برنامه ششم توسعه لحاظ شده تا کمبودها و کاستی ها جبران شود.
 
به گفته عضو شورای عالی نظام پزشکی منابع پایدار ، پشتیبانی بیمه ها ، واقعی شدن تعرفه ها بر اساس کار کارشناسی و علمی  وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی  می تواند وضعیت نظام سلامت را مطلوب تر کند بطوری که هم جامعه پزشکی و هم مردم رضایت لازم را  داشته باشند.
 
خادمی ضمن تاکید بر این مطلب که باید زیرساخت های تعرفه گذاری از جمله سرانه درمان و بیمه ها تقویت شوند اذعان کرد: واقعی شدن تعرفه ها زمانی برای جامعه پزشکی رضایت بخش است که زیرساخت های تعرفه گذاری اصلاح و تقویت شوند تا مردم توان پرداخت تعرفه خدمات پزشکی در بخش های مختلف را داشته باشند.
 
وی  همچنین به ایجاد بالانس بین بخش های دولتی و خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت :چنان چه بیمه ها از مراجعان به بخش خصوصی پشتیبانی کنند بخش عمده پذیرش بیمار صرفا در بخش دولتی نخواهد بود و افراد توان ورود به بخش خصوصی را پیدا می کنند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران