پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314899 تاریخ : 1396/11/14-18:06:39
,10028,
حمایت مجدد مجلس از سلامت مردم

حمایت مجدد مجلس از سلامت مردم

با پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و گزارش نهایی کمیسیون تلفیق در باره لایحه بودجه 97 مقرر شد 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای رفع مشکل بدهی بودجه به سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در روزهای گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پس از اصلاح بند «ه» تبصره 5 لایحه بودجه 97، به دولت اجازه داد تا اسناد خزانه‌ داری اسلامی را با حفظ قدرت خرید و با سررسید سه ساله صادر و تا سقف مشخصی به طلبکاران واگذار کند.

در همین راستا و باتوجه به پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و گزارش نهایی کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 97 مقرر شد هفت هزار و 500 میلیارد تومان برای رفع مشکل بدهی بودجه به سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد.
اختصاص این مبلغ به بیمه سلامت که حکایت از حمایت مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سلامت مردم دارد؛ می تواند موجبات پرداخت بخش عمده ای از مطالبات خدمت دهندگان به مردم در حوزه سلامت اعم ازبخش های خصوصی، داروخانه ها، رادیولوژیست ها، پارا کلینیک ها، سیستم های تصویری، بیمارستان های خصوصی و دولتی در حال ورشکستگی را فراهم آورد و ضمن اعتبار آفرینی دوباره بیمه نزد مردم، به فعالان خدمت رسان در حوزه سلامت، در جهت ارائه خدمات مطلوب تر اطمینان خاطر دهد.
همه این اقدامات در حالیست که مهندس طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اظهارکرده بود، تاخیر مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور بیش از 12 ماه و تاخیر در مطالبات داروخانه ها 6 ماه بود که البته این میزان به ترتیب به 6 و 5 / 2 ماه کاهش یافته است.
به گفته وی، در چهار ماه گذشته 74 هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور پرداخت شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در کشور نظیر پزشکان، بیمارستان ها و داروخانه ها 42 هزار مورد است و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال بخش دیگری از مطالبات آنان پرداخت شود.
مهندس موهبتی همچنین با بیان اینکه 34 میلیون نفر در سراسر کشور زیر حمایت رایگان قرار دارند، اعلام کرد که اکنون 41 میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب پنج صندوق بیمه زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ 22 میلیون نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در کشور بیمه شدگان روستایی و بقیه بیمه شدگان، کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، پوشش فراگیر بیمه ای و سایر اقشار هستند.
وی إذعان کرده است که از سال 92 تاکنون سازمان بیمه سلامت با زیان انباشته مواجه شده که سخت ترین آن مربوط به سال 95 بوده است و سازمان بیمه سلامت در سال 95 باوجود عرضه 80 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، 44 هزار میلیارد ریال زیان انباشته داشته است و در صورت عرضه نشدن این اوراق زیان انباشته این سازمان در این سال به 140 هزار میلیارد ریال می رسید.
به گفته وی، بدهی سازمان بیمه سلامت تا پایان امسال بیش از 90 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این موضوع باید آسیب شناسی شود، چون به جز کارکنان دولت سایر صندوق های بیمه ای این سازمان زیان ده هستند.
حال با توجه به گزارش کمیسیون تلفیق و توجه ویژه ای که نمایندگان همواره به حوزه سلامت داشته و دارند و با وجود، عدم استقبالی که از اوراق و کاهش آن داشته اند، این امیدواری وجود دارد که با رای قاطع خود به اصلاحیه بند «ه» تبصره 5 لایحه بودجه97 و اختصاص 7 هزار و 500 میلیارد تومانی به سازمان بیمه سلامت برای رفع مشکل بدهی بودجه را به تصویب رسانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران