پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311380 تاریخ : 1396/09/26-17:08:20
,10028,10031,
حمایت سازمان تأمین اجتماعی از 332 رساله و پایان‌نامه دانشجویی و144 عنوان مقاله علمی در سال 1396

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تامین‌اجتماعی:

حمایت سازمان تأمین اجتماعی از 332 رساله و پایان‌نامه دانشجویی و144 عنوان مقاله علمی در سال 1396

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تامین‌اجتماعی گفت: حمایت از 332 رساله و پایان‌نامه دانشجویی و حمایت از 144 عنوان مقاله از جمله دستاوردهای پژوهشی سازمان برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی همکاران توسط اداره کل آموزش و پژوهش در 9 ماهه اول سال 1396 بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ دکتر عباس اکبریان افزود: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت جوامع، رشد و بالندگی نظام رفاه و تامین‌اجتماعی در آنهاست. وظیفه اصلی این نظام ایجاد فرصت‌های برابر برای گرو‌ه‌های مختلف شهروندی به منظور رقابت‌پذیری بیشتر، کمک به فضای کسب و کار و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره‌مندی از خدمات اجتماعی مناسب است. این اهداف با شفاف‌سازی وظایف متولیان بخش رفاه و تامین‌اجتماعی و ایفای صحیح نقش‌های پاسخگویی، سخنگویی، هماهنگ‌کنندگی و تربیت صحیح نیروی انسانی و انطباق منابع با مصارف در این حوزه تحقق می یابد.

دکتر عباس اکبریان افزود: در حال حاضر حدود 17 دستگاه اجرایی در کشور از بودجه رفاه اجتماعی استفاده می‌کنند که هرکدام از این دستگاه‌ها نقش و ماموریت خاصی در این حوزه بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی به عنوان سازمانی موثر در این حوزه و با تحت پوشش قرار دادن بیش از نیمی از جمعیت کشور و ارائه بسته‌های جامع خدمات تامین‌اجتماعی با بیش از 18 نوع حمایت بیمه ای و خدمات درمانی متنوع نقش بسیار مهمی در تحقق آرمان‌ها و اهداف برنامه رفاه اجتماعی در کشور داراست.

اکبریان تصریح کرد: تعریف برنامه‌های مدون و سیاستگذاری‌های صحیح در پیاده‌سازی تصمیمات مرتبط با این حوزه در گرو تلاش در یافتن گفتمان اجتماعی صحیح و پیوند حوزه پژوهش و عمل است.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی، چالش‌های مربوط به مدیریت، سیاستگذاری و نظام تحقیقاتی در سطح کلان جامعه، چالش‌های مربوط به فرهنگ پژوهش در کشور، چالش‌های مربوط به پژوهشگران  و فضای استاندارد علمی و پژوهشی و همچنین قوانین و مقررات و بودجه و امکانات پژوهشی را از جمله چالش‌های عمده پژوهش در ایران برشمرد.

 دکتر اکبریان افزود: شاید مهمترین چالش، ضعف در به کارگیری یافته‌های پژوهشی در حل مسائل باشد. موانع، مربوط به کاربرد نتایج پژوهشی در کشور است زیرا در کشورهای توسعه یافته 20 درصد از طرح‌های پژوهشی تحقیقات بنیادی و بقیه آنها کابردی و توسعه‌ای است که براساس اعتبارات مشخص و نیازسنجی‌های پژوهشی صورت می‌پذیرد و با فراهم کردن پیش‌نیازهای لازم از دستاوردهای حاصل از این نوع پژوهش‌های کاربردی استفاده می شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای فرهنگ پژوهش و توجه ویژه به فعالیت‌های پژوهشی در حل مسائل و مشکلات این سازمان اشاره کرد و گفت: احیای فعالیت‌های موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی از سال 1393 با ظرفیت‌های بالا برای برنامه‌ریزی و انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با اهداف و فعالیت‌های سازمان و استفاده از پتانسیل این موسسه به عنوان پشتیبان فکری برای تصمیمات اتخاذ شده در سازمان است.

دکتراکبریان افزود: تصویب ضابطه پژوهش، نوآوری و ابتکار سازمان با داشتن پتانسیل‌هایی نظیر حمایت از طرح و پروژه‌های پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، رساله‌های دکتری تخصصی و پسادکتری، حمایت از اختراع، نوآوری و ابتکار، حمایت و اعطای حق‌الزحمه از کتاب‌های تالیف و ترجمه شده با موضوعات سفارشی و غیرسفارشی، حمایت و اعطای حق‌الزحمه به مقالات ارائه شده در همایش‌های ملی و بین‌المللی داخل و خارج از کشور و چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و ژورنال‌های خارجی، ایجاد و برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تجهیز کتابخانه و مرکز اسناد علمی تامین‌اجتماعی از جمله اقدامات سازمان در راستای ارتقای فرهنگ پژوهش در سازمان است.

وی حمایت از 332 رساله و پایان‌نامه دانشجویی مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان و بارگذاری فایل چکیده پایان‌نامه‌ها در سایت رسمی سازمان و پورتال کتابخانه، حمایت از تعداد 144 عنوان مقالات چاپ شده به نام سازمان در مجلات علمی و ارائه شده در همایش‌های ملی و بین‌المللی داخل و خارج از کشور، حمایت از 18 عنوان کتب تالیفی و ترجمه شده توسط همکاران، بررسی و بازنگری اولویت‌های پژوهشی سازمان همراستا با برنامه عملیاتی و آماده‌سازی برای طرح در شورای پژوهش، برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته‌ کتاب و کتابخوانی، اهتمام برای افزایش بازدید و بهره‌برداری از قسمت فعالیت‌های پژوهشی بویژه صفحه کتابخانه و اولویت‌های پژوهشی در سایت رسمی سازمان و... را از جمله دستاوردهای پژوهشی سازمان برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی همکاران توسط اداره کل آموزش و پژوهش تا پایان آذر سال 1396 عنوان کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران