پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376963 تاریخ : 1397/06/27-16:45:37
,17,5,21,
حمایت از کالای داخلی گامی برای توانمندسازی نیروی متخصص ایرانی است

وزیر نیرو:

حمایت از کالای داخلی گامی برای توانمندسازی نیروی متخصص ایرانی است

اردکانیان گفت: حمایت از کالای با کیفیت ساخت داخل علاوه بر اینکه خودکفایی و توسعه اقتصادی کشور را سبب می شود گامی برای تقویت خودباوری و توانمندی جوانان مستعد ایرانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه خرید تجهیزات ساخت متخصصان داخل تاکید این وزارتخانه است اظهار کرد: با این اقدام علاوه بر حمایت از تولید کننده داخلی گامی برای توانمندسازی متخصصان کشور برداشته می شود تا از این طریق وابستگی کشور به سایرین رفع شود.

اردکانیان در ادامه عنوان کرد: همچنین رفع نیاز صنعت برق و نیرو با استفاده از تجهیزات ایران ساخت حس اعتماد آنها را بالا می برد و باعث می شود تا با استفاده از توان و استعداد نیروی انسانی خلاق روز به روز کیفیت کالای ساخت داخل افزایش پیدا کند. خوشبختانه در حال حاضر شاهد بلوغ و توسعه شرکت هایی هستیم که به توانمندی و اعتماد به نفش لازم برای شرکت در رقابت های منطقه ای و جهانی رسیده اند. 

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق توان بالایی در تولید تجهیزات این حوزه دارد گفت: خودکفایی کشور در این زمینه به حدی است که امروز توان ساخت نیروگاه نیز در داخل کشور وجود دارد و هر روز شاهد پیشرفت حاصل از توانمندی جوانان متخصص در این صنعت هستیم. این مسئله باعث افتخار است چرا که این صنعت از صنایع مهم و کلیدی کشور است و تولید هر کالایی نیازمند انرژی است. بنابراین پایداری صنعت برق در تولید کالای ایرانی تاثیر مستقیم دارد.

به گفته وی، این وزارتخانه همواره از تجهیزات با کیفیت ساخت داخل حمایت می کند و این اقدام را عملی در راستای سربلندی و توسعه اقتصادی کشور می داند. البته این حس اعتماد به تولید کننده ایرانی باید در بازار نیز گسترده شود تا کالای باکیفیت ایرانی در رقابت با نمونه خارجی سربلند باشد و از این طریق بازار در دست محصولات ایرانی باشد. 

 اردکانیان با اشاره به جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت بیان کرد: در زمینه مصرف کالای ایرانی توسط مصرف کنندگان باید فرهنگسازی انجام شود، همچنین می توان با اقداماتی همچون تبلیغ کالای با کیفیت ایرانی ذهن مصرف کننده را به درستی در مسیر خرید این کالاها قرار داد. البته انتظار می رود تولیدکنندگان نیز با ارتقای کیفیت کالای ایرانی آن را به عنوان یک برند مطرح کنند. در این ارتباط امیدوار هستیم که رشد و بالندگی روز افزون مراکز دانشگاهی، پژوهشی و همیاری موثر آنان را نیز با سازندگان داخلی به این ارتقای کیفیت ها و نوآوری ها کمک شایانی کند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه 1397 است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران