پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352240 تاریخ : 1397/04/23-10:56:38
,11,
حمایت از فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری دریایی

حمایت از فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری دریایی

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از فعالیت بخش غیر دولتی در حوزه صنعت گردشگری دریایی حمایت می کند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدحسین مقیسه؛ مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، با اشاره به اینکه دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار مستلزم بهره گیری از پتانسیل های بالقوه است، اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از ظرفیت های بالقوه در ایران است که با توجه به اقلیم طبیعی و انسانی مناطق مختلف، توان تحقق چشم انداز منطقه ای را دو چندان کرده است.

وی افزود: گردشگری دریایی به عنوان یکی از بخش های کلیدی در رشد و توسعه گردشگری شناخته می شود؛ به نحوی که اکثر کشورها درصدد تنوع بخشیدن به آن و افزایش راه های کسب درآمد از طریق گردشگری دریایی هستند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه ایران با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، داشتن سواحل زیبا و طولانی در شمال و جنوب کشور از مزیت نسبی در توسعه گردشگری دریایی برخوردار است، گفت: توسعه فرهنگ گردشگری دریایی، توسعه ناوگان مسافری دریایی و توسعه سواحل در پایانه های متناسب با نیازهای گردشگری دریایی از الزامات توسعه گردشگری دریایی به شمار می آید.

مقیسه تاکید کرد: در این میان بخش خصوصی با حضور خود می تواند علاوه بر کسب درآمدهای پایدار موجب توسعه صنعت گردشگری دریایی شود.

وی در پاسخ به اینکه تا چه میزان صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از حضور واحدهای صنعتی کوچک در بنادر و سواحل کشور حمایت می کند، خاطرنشان کرد: تاسیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به منظور فراهم کردن  توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته است و فعالیت در حوزه صنعت گردشگری دریایی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

نحوه حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سرمایه گذاران

 مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ادامه داد: در بخش ضمانت نامه های اعتباری، این صندوق با صدور ضمانت نامه اعتباری به عنوان جایگزین وثایق متقاضی نزد بانک اعتبار دهنده فرآیند تامین مالی را تسهیل می‌کند. تضمین تسهیلات طرح های ایجادی سرمایه در گردش و توسعه‌ای حداکثر به میزان 70 درصد اصل و سود (برای مناطق کمتر برخوردار 85درصد اصل و سود تسهیلات) و نهایتا تا سقف 30 میلیارد ریال برای هر واحد صنعتی از طریق صدور ضمانتنامه به نفع بانک اعتبار دهنده صورت می‌پذیرد. از آن جا که محدودیت منابع مالی همواره یکی از دغدغه های اصلی واحدهای تولیدی است و تامین وثیقه مورد مطالبه اعتبار دهندگان نیز این محدودیت را دو چندان می‌کند، حمایت این صندوق در قالب صدور ضمانتنامه برای تامین کسری وثیقه دارای نقش بسزایی است.

به گفته مقیسه علاوه بر ضمانت نامه های اعتباری، صندوق با صدور انواع ضمانتنامه های پیمانکاری جهت اجرای قراردادهای واحدهای صنعتی از قبیل ضمانت نامه های شرکت در مزایده و مناقصه، پیش پرداخت و حسن انجام کار، اجرای قراردادهای فی مابین واحدهای تولیدی تحت پوشش و کارفرما را تسهیل می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران