پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303043 تاریخ : 1396/06/05-15:49:05
,14,
حمایت از صنایع دستی باید اصالت داشته باشد

مصاحبه اختصاصی

حمایت از صنایع دستی باید اصالت داشته باشد

دولت برای بهبود حمایت از هنرمندان صنایع دستی باید به برند سازی کمک کند.هنرمند نیز از این موضوع استقبال می کند.

رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران طی بازدید از 28 نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در گفت و گویی به خبرنگار بانک و صنعت گفت: نمایشگاه امسال فراتر از سال گذشته برگزار شد، تقسیم بندی ها بسیار خوب بود و تمامی کسب و کارهای جدید اعم از فروشگاههای مجازی و فضاهای کسب و کار اینترنتی یک جا متمرکز شده بودند و این یکی از حسن های نمایشگاه امسال بود.

وی در ادامه عنوان کرد: ما علاوه بر این که خود محصول و کارگاه ها برایمان دارای هویت هستند باید به فکر بستر مرتبط با این فضاها نیز باشیم، مانند موسسات آموزش عالی ، تبلیغات ، ساخت فیلم و ...که به عنوان بستر صنایع دستی به این حوزه کمک چشمگیری بکند.

در این صورت است که صنایع دستی در همه اقشار ملت تاثیر گذار خواهد بود.

خسرو آبادی گفت: ما باید به این درجه از درک برسیم که نگاه مردم ما در این نمایشگاه کجاست؟

چه اشکالی دارد که در این نمایشگاه یک سالن داشته باشیم و مجموعه ی فیلم های مرتبط با صنایع دستی در آن متمرکز شده باشد، به طور مثال فیلم های 50 سال قبل مربوط به صنایع دستی را نشان داد تا مردم به درک بهترو بیشتری نسبت به قدمت و ارزش صنایع دستی برسند.

خسرو آبادی درباره حمایت از صنایع دستی عنوان کرد:حمایت باید اصالتی باشد یعنی برای فروش و حمایت بیشتر از هنرمند باید برند سازی شود، باید از کسانی حمایت کنیم که کار را به صورت  تخصصی انجام می دهند، این کار به مراتب بهتر از آن است که این کار را عمومی کرده و در آخر نتیجه بخش نباشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه عنوان کرد: دولت برای بهبود حمایت از هنرمندان صنایع دستی باید به برند سازی کمک کند. هنرمند نیز از این موضوع استقبال می کند که طرحی را طراحی کند که فروش آن بیشتر باشد.

این موضوع در ماهیت هنر هیچ تغییری ایجاد نمیکند و علاوه بر حفظ ارزش هنر؛کادری آموزش دیده هنرمند را به سمت فروش بیشتر از این صنایع دستی سوق میدهد.

خسروآبادی در پایان عنوان کرد: ما باید روانشناسی بازار را انجام دهیم و آن را در اختیار هنرمند قرار دهیم در این راستا کیفیت هنر یکیست ولی در یک طرح فروش بیشتر و در طرح دیگر بازاری برای فروش وجود ندارد و این امر باعث به هدر رفتن سرمایه اولیه و هم اذیت شدن هنرمند می شود.

ما باید کیفیت سازی فروش را بالا ببریم تا علاوه بر حفظ هنر کاری کنیم که صنایع دستی گردش اقتصادی نیز داشته باشد،در نتیجه کیفیت و اصالت این صنایع  گم نمیشود و این صنایع فروش هم دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران