پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 303887 تاریخ : 1396/06/19-14:30:42
,3,
حقیقتی که کمتر دیده می شود؛ کاسپین هویتی مستقل از تعاونی های منحله هشتگانه دارد

حقیقتی که کمتر دیده می شود؛ کاسپین هویتی مستقل از تعاونی های منحله هشتگانه دارد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از یادداشتی از روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین؛

حقیقتی که کمتر دیده می شود؛

کاسپین هویتی مستقل از تعاونی های منحله هشتگانه دارد

موضوع این است: هشت تعاونی اعتباری منحل شدند و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در چارچوب یک راهبرد اصولی حاکمیتی نسبت به ساماندهی و حل و فصل این تعاونی ها اقدام نمود و موسسه اعتباری کاسپین در عمل برای استیفای حقوق مردم وارد عمل شد تا نقل و انتقال دارایی ها و بدهی هشت تعاونی فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران کشاورزان کرمانشاه، بدرتوس مشهد، پیوند، امیدجلین گرگان و عام کشاورزان مازندران را انجام دهد.

بر این اساس، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در آخرین اظهارات خود، کاسپین را موسسه ای مستقل دانسته و به صراحت اعلام نمود: تعدادی تعاونی اعتباری مشکل داشتند و منحل شدند. بانک مرکزی به افرادی که تعاونی‌ها را داشتند، گفت شما بیایید با موسسه کاسپین همکاری کنید و به سپرده‌گذاران سرویس دهید.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود نیز خاطرنشان ساخت که اقدام خوب بعدی بانک مرکزی این بود که زانوی خود را زیر این بار خم کرد و خط اعتباری تشکیل داد و 15 هزار میلیارد ریال تا امروز از این خط اعتباری برای پرداخت به سپرده گذاران اختصاص داده شده و جدول زمان بندی شده تا 200 میلیون تومان پرداخت شود. سود هم تا زمانی که توقیف نشده بودند، محاسبه می شود. تا امروز به 80 شعبه کاسپین اجازه فعالیت داده شده که این تعداد افزایش خواهد یافت.

با این حال برخی افراد و رسانه ها علیرغم اطلاع رسانی و شفاف سازی که به دفعات از سوی موسسه کاسپین ، مراجع رسمی و رسانه ها صورت گرفته، هنوز تفکیکی بین موسسه و تعاونی های منحله هشتگانه قایل نشده و مطالبی را منتسب به موسسه کاسپین منتشر می کنند که بر اساس آنچه که گفته شد، مطابق با واقعیات نمی باشد.

با توجه به نقش ارزنده اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه، تقاضا دارد قبل از رسانه ای کردن هر موضوعی در این زمینه، نسبت به هویت مستقل موسسه اعتباری کاسپین توجه ویژه داشته و هرگونه خبر و گزارش را با مدنظر قرار دادن این موضوع و یا درصورت وجود هرگونه ابهام، پس از استعلام از روابط عمومی موسسه، منتشر نمایند. بدیهی است این همکاری و مساعدت مدیران و مسئولین ذیربط و اصحاب محترم رسانه، ضمن ایجاد جریان گردش صحیح اطلاعات و اثرگذار در سطح جامعه، شرایط را برای آرامش فکری سپرده گزاران محترم و همچنین پیشبرد امور ساماندهی از سوی مدیران موسسه بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

بر این اساس، مخاطبان گرامی می توانند اخبار و اطلاعیه های مربوط به موسسه اعتباری کاسپین را صرفا از طریق وب سایت موسسه به نشانیwww.caspianci.ir  و کانال رسمی تلگرامی آن پیگیری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران