پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389060 تاریخ : 1397/07/22-16:38:09
,17,4,
حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه بین المللی( IPEC) قطر/تلاش برای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه

رییس سازمان صمت بوشهر اعلام کرد:

حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه بین المللی( IPEC) قطر/تلاش برای افزایش تبادلات تجاری دوجانبه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه بین المللی( IPEC) در قطر گفت: ایران طی شش ماهه نخست کل کشور به کشور قطر به ارزش 139 میلیون دلار صادرات داشته که سهم صادرات استان بوشهر به آن کشور 57 میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، سید حسین حسینی محمدی افزود: بمنظوربرقراری روابط تجاری و در راستای افزایش صادرات تولیدات استان ؛ هیاتی متشکل ازمدیران بخش دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر به کشور قطرسفر کرده و مذاکرات متعددی با مسئولان قطری در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی انجام دادند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محصولات و کنفرانس( IPEC ) در کشور قطرهمزمان با سفر هیئت تجاری استان عنوان کرد: تعداد38غرفه از جمهوری اسلامی ایران دراین نمایشگاه شرکت کرده و سایر بنگاههای اقتصادی هم در غرفه اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر توانمندی ها و قابلیت های خود را معرفی و با شرکت های تولیدی و بازرگانی شرکت کننده در نمایشگاه به مذاکرات تجاری بصورت B2 B پرداختند.

وی گفت: بازدید کنندگان نمایشگاه استقبال خوبی از توانمندی های واحدهای تولیدی و صادراتی ایران داشتند و در حاشیه ی برگزاری نمایشگاه مذاکرات خوبی در زمینه همکاری تجاری با طرف های خارجی انجام شد .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرتصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه ، کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری کشور قطر با حضور و سخنرانی نخست وزیر و وزیر کشور ، وزرای اقتصاد و تجارت ، شهرداری و محیط زیست و دیگرمسئولین کشورهای شرکت کننده برگزارشد که در یکی از پانل های تخصصی استاندار بوشهر هم بعنوان اعضای حاضر سخنانی را در خصوص ظرفیت ها و زیرساخت های استان در زمینه تامین نیازهای صادراتی و وارداتی عنوان کرد.

حسینی محمدی در ادامه افزود: استاندار بوشهر در دیدارهای جداگانه با نخست وزیر و هریک از وزرای اقتصاد و تجارت ، راه و شهرداری و محیط زیست در مورد مسائل صادرکنندگان استان ؛ گفتگو وتبادل نظر کردند که در این خصوص طرف های قطری قول های مساعد در جهت تسهیل تجارت و تامین زیر ساختهای مورد نیاز در بندر الرویس ارائه شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از بازدید از بنادر الرویس و حمد و برگزاری جلسه تخصصی با مسئولین بنادر موصوف با حضور فعالان اقتصادی استان ، نشستی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور قطرو مسئولین این دو بندر در بندر حمد برگزار و مسائل و مشکلات تجار ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافقاتی در خصوص حل مسائل و مشکلات موجود و تسهیل خدمات به صادرکنندگان بعمل آمد.

وی اضافه کرد: جلسه ای با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر ، استاندار محترم بوشهر و مدیران شرکت های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه برگزار و مسائل و مشکلات صادر کنندگان در بنادر مبدا و مقصد توسط آنان مطرح شد .

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهردر ادامه عنوان کرد: همچنین نشست های جداگانه ایی با حضور استاندار و اعضای هیات تجاری استان با رئیس اتاق بازرگانی قطر در محل اتاق بازرگانی و سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای هیات اعزامی ، با سرمایه گذاران ایرانی مقیم قطری برگزار شد که هر یک از طرفین ضمن طرح مسائل موجود ، ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری را جهت افزایش تبادلات تجاری دوجانبه و همچنین سرمایه گذاری در دو کشور مطرح کردند .

وی همچنین بیان کرد: جلسات و دیدارهای تخصصی در زمینه ی مواد پروتئینی ، فروشگاه های زنجیره ای ، آبزی پروری و ... با حضور مدیران مرتبط و شرکتهای قطری برگزار و اطلاعات لازم مبادله گردید .

به گفته حسینی محمدی به توافقاتی فی مابین تجار و سرمایه گذاران ایرانی با طرف های قطری در زمینه های صادرات مواد معدنی ، مواد غذایی ، خدمات فنی و ... بعمل آمد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران