پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376317 تاریخ : 1397/06/20-09:00:08
,10028,4,
حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی در همایش یوروآسیا

حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی در همایش یوروآسیا

همایش "فرصت ها در حوزه یوروآسیا، با هدف حمایت از کالای ایرانی" برگزار شد و مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی در این همایش حضور و سخنرانی داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، این همایش با حضور سفرای کشورهایی از جمله ارمنستان و گرجستان ، برخی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران، اتاق مشترک ایران و ارمنستان و همچنین تعداد زیادی از فعالین و بازرگانان بخش خصوصی برگزار شد.

با توجه به این که موضوع عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی یوروآسیا به صورت جدی مطرح است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه این اتحادیه، در آستانه پیوستن به آن است، حضور در این برنامه برای تمامی مدعوین از اهمیت زیادی برخوردار بود. اتحادیه اقتصادی "یوروآسیا" فعالیت خود را رسماً از سال 2015 آغاز نموده است و در حال حاضر، اعضای این اتحادیه روسیه، بلا روس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان هستند که عضو اتحادیه گمرکی "یوروآسیا" نیز هستند. 

عضویت ایران در این اتحادیه با جمعیتی معادل 180 میلیون نفر و بعنوان چهارمین شریک اقتصادی اتحادیه اروپا، علاوه بر ایجاد و فراهم کردن فرصت توسعه صادرات خدمات وکالای ایرانی که شامل توسعه بازارهای مشترک و دستیابی به حرکت آزاد کالا، سرمایه و خدمات در بازار کشورهای عضواتحادیه، کاهش قیمت کالاها با کاهش هزینه‌های گمرک و حمل و نقل میان کشورهای عضو اتحادیه است بازارکشورمان را به بازارهای کشوهای عضو این اتحادیه که با اکثر آنها زمینه تاریخی و فرهنگی مشترک دارد متصل می سازد و این موضوع به کشورمان کمک خواهد کرد که از فشار تحریم‌های اقتصادی غرب علیه خود بکاهد.
در این رویداد دکتر حسینعلی تقی تهرانی بعنوان مدیر عامل شرکت بازرگانی بین الملل تامین اجتماعی و دبیر اتاق مشترک ایران و ارمنستان به ایراد سخنرانی در خصوص مبحث یوروآسیا و فرصت های حضور فعال بخش خصوصی در حوزه شمال کشور پرداخت.
وی با اشاره به اقدامات ارزنده و مدیریت بحران صورت گرفته از سوی بخش خصوصی در طول 40 سال گذشته در حوزه های گوناگون بویژه بخش اقتصادی، در حال حاضر از حوزه شمال کشور به عنوان کریدور تنفسی نام برد و بعنوان یک فعال اقتصادی در حوزه یوروآسیا فرصت ها و موانع موجود را بررسی کرد و به بیان تجربیات خود در این باب پرداخت.

دکتر تقی تهرانی، ضمن معرفی شرکت و حوزه های فعالیت آن، از تمامی مدعوین حاضر به جهت خلق فرصت ها، عملیات بازرگانی و تجاری، تولید فرامرزی، واردات و حتی صدور خدمات از طریف کریدور شمال کشور و حوزه یوروآسیا  دعوت به همکاری و همراهی کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران