پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311003 تاریخ : 1396/09/22-15:25:33
,17,
حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی جدی شد

قائم مقام بانک ملت،:

حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی جدی شد

قائم مقام بانک ملت با بیان اینکه فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریز ناپذیر است، گفت:بانک ها درحال رایزنی هایی در این زمینه هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی وبانکی، علیرضا لگزایی در خصوص وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور، افزود: مفهوم مشترکی که درباره بانکداری دیجیتال مطرح است این بوده که تمامی عملیات بانکی خارج از شعبه و بدون حضور نیروی انسانی(بانکی) و در فضای مجازی انجام شود. هم اکنون بانک ها در این زمینه فعالیت هایی را انجام می دهند که برخی در حال افزایش این خدمات هم هستند.

وی  درباره حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی هم اینطور توضیح داد که بانک ها مشغول مذاکره برای حضور در شبکه های اجتماعی هستند چراکه این مهم در حال حاضر گریز ناپذیر است.

وی ادامه داد: حضور در شبکه های اجتماعی به معنایی که بانک ها در این شبکه ها فعالیت هایی داشته باشند نه منع شده و نه به رسمیت شناخته شده است. البته هم اکنون بانک ها درحال رایزنی هایی در این زمینه هستند.

قائم مقام بانک ملت با اشاره به وجود نگرانی هایی در خصوص ورود بانک ها به شبکه های اجتماعی ، تاکید کرد: نکته اینجاست که اگر فعالیت شروع شود و بعد شبکه اجتماعی مسدود شود، تکلیف چه می شود؟ مگر اینکه شبکه های بومی راه اندازی شوند که مشترکان زیادی هم داشته باشند.

وی افزود: اگر شبکه اجتماعی بومی یا خارجی، مشترک زیادی نداشته باشد بانک ها نمی توانند وارد آنها شوند چراکه سودی برایشان ندارد.

لگزایی انجام عملیات انتقال کارت به کارت و پرداخت قبوض در اپلیکیشن های موبایلی را نمونه ای از حضور بانک ها در شبکه های اجتماعی دانست و ادامه داد: فعالیت بانک ها در شبکه های اجتماعی به آن معنایی که هم اکنون وجود دارد، آغاز نشده ولی این حضور گریز ناپذیر است.

به گفته وی، هم اکنون بیشتر رفتارهای سیستم بانکی را مشتریان می سازند درحالی که قبلا بانک ها رفتار مشتریان را می ساختند؛ وقتی رویکرد مشتریان، شبکه های اجتماعی است، بانک ها ناگزیر به پیروی از رفتارهای مشریان هستند البته این امر با رعایت استانداردها و ضوابط مقام ناظر امکان پذیراست.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 380
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران