پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351071 تاریخ : 1397/03/31-06:41:14
,14,
حرام کردن یک فعل حلال، حرام است

حرام کردن یک فعل حلال، حرام است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود دعایی گفت: اکنون در جامعه‌ی ما یکی از دغدغه‌ها حرام یا حلال بودن موسیقی است، معتقدم همان‌طور که انجام یک فعل حرام، حرام است، حرام کردن یک فعل حلال نیز حرام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و فعال حوزه فرهنگ و سیاست در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس احیا گفت: اکنون در جامعه‌ی ما یکی از دغدغه‌ها حرام یا حلال بودن موسیقی است، معتقدم همان‌طور که انجام یک فعل حرام، حرام است، حرام کردن یک فعل حلال نیز حرام است.

او ادامه داد: این که بتوانیم از چیزی که مجاز است، استفاده کنیم اما آن را کتمان کنیم حرام است. امام خمینی (ره) در زمان حیات برای پایان دادن به این صحبت‌ها اجرای یک گروه موسیقی به صورت زنده را در جماران دیدند. ایشان به عنوان یک پیشوای مذهبی در کشور همراه با خانواده شهدا نشستند و آن موسیقی را گوش کردند. زمانی که یکی از شخصیت‌های مذهبی و معصومین کشور به عنوان ولی‌فقیه در آن زمان این کار را انجام دادند، چرا باید اکنون آن را حرام کرد؟

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: یکی از مشکلاتی که با آن در بخش‌های مختلف مدیریتی روبه‌رو هستیم، تغییر زودبه‌زود مدیران است که در سازمان میراث‌فرهنگی نیز شاهد این مشکل هستیم اما راه‌حل این مشکل این است که از رؤسای قبلی به‌ عنوان مشاور استفاده کنیم و به ایده‌های آنان توجه شود.

او با اشاره به حضور مدیران توانمند سابق در این سازمان مانند مهدی حجت، حسین مرعشی و محمدعلی نجفی، افزود: خوشبختانه امروز مدیری توانا و خوش‌ذوق و پیگیر به نام آقای مونسان در رأس این سازمان در حال فعالیت است و قدم‌به‌قدم کارها را پیش می‌برد.

دعایی برگزاری جشنواره عکس را یک گام مثبت برای معرفی هرچه بهتر ارزش‌های فرهنگی تاریخی نام برد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران