پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348872 تاریخ : 1397/02/25-12:51:29
,15,17,
حذف و ادغام 500 مجوز زائد

در نشست بررسی موانع کسب و کار درحوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها مطرح شد؛

حذف و ادغام 500 مجوز زائد

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و و دارایی: از زمان شروع به کار هیئت مقررات‌زدایی تاکنون حدود 500 مجوز زائد حذف و یا ادغام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین میرشجاعیان در نشست بررسی موانع کسب و کار درحوزه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها افزود: این هیئت بیش از 2100 عنوان مجوز را در کشور شناسایی کرد که تاکنون 500 مجوز زائد حذف و یا ادغام شده طوری که هم اکنون 1570 عنوان مجوز فعال در سامانه داریم.

وی افزود: بیش از 700 مجوز از 1570 عنوان مجوز فعال در کشور از جنس استعلامات است یعنی بسیاری از این مجوزها تودرتو و سه لایه است مانند موافقت اصولی پروانه یا مجوز تاسیس و پروانه مجوز بهره برداری.

میرشجاعیان با بیان اینکه هیئت مقررات زدایی در حوزه مقررات در سطح پایین تر از هیئت وزیران می تواند ورود کند و تصمیم‌گیر باشد گفت: نمونه حذف مقررات زائد از جانب هیئت مقررات زدایی حذف مجوز برای موسسات مشاوره حقوقی بود که کانون وکلا صادر می کرد ضمن اینکه 1 تا 2 ماه پیش هیئت مقررات زدایی 5 مجوز زاهد میراث فرهنگی را لغو کرد. 

وی افزود: اگر مقررات و مجوزها درسطح هیئت وزیران و بالاتر باشد در مراکزی مانند کمیته ماده 12 پیشنهاد و در صحن شورای گفتگو مطرح از آنجا به هیئت دولت ارسال می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران