پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351622 تاریخ : 1397/04/10-14:05:47
,8,
حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در بورس

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در بورس

حداقل سرمایه برای ورود به بازار سهام می‌ تواند به ‌اندازه قیمت یک سهم شرکتی که قصد دارید بخرید به ‌اضافه کارمزد خرید آن باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حداقل سرمایه برای ورود به بورس تهران می ‌تواند کمترین مقدار ممکن حتی 1000 تومان باشد. هیچ محدودیتی برای خرید و فروش در بازار سهام وجود ندارد. اگر نگاهی به تابلو معاملات سهامبیندازید می ‌بینید که سهم یک شرکت می ‌تواند کمتر از 100 تومان یا چند هزار تومان باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شما می‌ توانید به سامانه آنلاین کارگزاری خود مراجعه کنید، 1000 تومان پول به ‌حساب خود واریز کنید و تعداد 9 سهم 100 تومانی یک شرکت را بخرید. با احتساب کارمزد خرید، پولی که شما در بورس سرمایه گذاری کردید کمتر از 1000 تومان است.

بنابراین همان ‌طور که می ‌بینید حداقل سرمایه برای ورود به بازار سهام می‌ تواند به ‌اندازه قیمت یک سهم شرکتی که قصد دارید بخرید به ‌اضافه کارمزد خرید آن باشد. اگر سهم شرکت 100 تومان است، حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این سهم چیزی در حدود 100.5 تومان و اگر سهم شرکت 6000 تومان است، حداقل سرمایه لازم چیزی در حدود 6030 تومان است.

اما نکته مهم ‌تر از حداقل سرمایه لازم برای ورود به بازار سهام این است که شما اجازه ندارید همه پس انداز و دارایی های خود را وارد این بازار کنید.

شما ابتدا باید دارایی ها و بدهی های خود را حساب کنید. سپس به سراغ درآمدها و هزینه های ماهیانه خود بروید. اگر مخارج ماهیانه شما 500 هزار تومان است، باید حداقل به‌اندازه 6 تا 12 برابر آن (بین 3 تا 6 میلیون تومان) را در یک حساب کاملاً مطمئن بانکی سپرده گذاری کنید تا در صورت وقوع حوادث غیرمنتظره و پیش‌ بینی‌ نشده مثل از دست دادن شغلتان، فرصت این را داشته باشید که شغلی جدید پیدا کنید و در آن مدت مخارج خود را از محل پس اندازتان در حساب بانکی مطمئن پرداخت کنید و زندگی عادی و روزمره شما دچار آشفتگی شدید نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران