پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267508 تاریخ : 1395/12/10-18:37:49
,8,
حجم انتشار اوراق بدهی محدود می شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

حجم انتشار اوراق بدهی محدود می شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد : تلاش برای محدود سازی حجم انتشار اوراق بدهی در دستور کار است و اولویت فعلی حفظ و حمایت از بازار سهام و تامین مالی بخش خصوصی است و باید بازار بدهی کنترل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، شاپور محمدی از عرضه اوراق بدهی متناسب با بازار سرمایه خبر داد و افزود: به موجب قانون، عرضه اوراق بدهی تکلیف سازمان بورس است، اما نمی توان نسبت به حجم آن بی توجه بود.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: توجه به خواسته سهامداران وظیفه سازمان است و از منافع آنها حفاظت خواهد شد .
وی اضافه کرد: ماه های گذشته عرضه اوراق بدهی کنترل و محدود شده و بخش خصوصی نیز می تواند با رعایت ظرفیت بازار سرمایه و همچنین با حد تعیین شده، اوراق بدهی منتشر کند.
به گزارش ایرنا، انتشار اوراق بدهی و اوراق با درآمد ثابت، مزایایی را به دنبال داشته و می تواند به تسویه بخشی از بدهی های دولت و نهادهای عمومی کمک کند، اما انتقادهایی نسبت به انتشار اوراق بدهی وجود دارد.
 برخی کارشناسان معتقدند: کاهش رونق و افت حجم و ارزش معاملات بازار سهام ناشی از انتشار این اوراق است که نقدینگی را به سوی خود جذب می کند.
اما در مقابل، گروهی دیگر تاکید می کنند که ماهیت اوراق بدهی با سهام تفاوت داشته و اوراق بدهی، مکمل بازار سهام به شمار می روند و رقیب نیست.
سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی اعلام کرد تا پایان سال برنامه ای برای عرضه اوراق بدهی جدید ندارد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به خبر انتشار 85 هزار میلیارد ریالی اوراق خزانه جدید از سوی دولت در آینده نزدیک اعلام کرد، این اوراق در بازار سرمایه پذیرش نخواهد شد.

تهیه فرمولی برای قیمت گذاری سنگ آهن توسط بورس 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آزادسازی قیمت سنگ آهن نیز گفت: مشکلات موجود در قیمت گذاری سنگ آهن و نیاز فعالان این عرصه و سهامداران و ذی نفعان، فرمولی برای تعیین قیمت سنگ آهن از سوی سازمان بورس تهیه شده که این فرمول برای اجرایی شدن به وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان مجلس نیز ارایه شده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: تلاش می شود تا تمام سنگ آهن و سایر فرآورده های معدنی که بخش خصوصی تولید می کند، به قیمت های جهانی متصل و متناسب با آن نیز قیمت های داخلی تعیین شوند و در عمل، دولت دخالتی در قیمت گذاری نداشته باشد.
به گفته محمدی، این فرمول بر اساس قیمت های جهانی تهیه و تنظیم شده است.
قیمت کنسانتره سنگ آهن در جهان باعیار بالای 60 درصد به قیمت های بیش از 90 دلار مورد معامله قرار می گیرد و افزایش تقاضای چین رشد قیمت این ماده معدنی را دامن زده است .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران