پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352403 تاریخ : 1397/04/25-12:17:32
,6,
جهش کیفی ایران‎خودرو در سه گام

مطالبه‎ای که در مسیر پاسخ‎گویی قرار گرفت

جهش کیفی ایران‎خودرو در سه گام

یکی از مطالبات همیشگی مشتریان خودروهای داخلی در سال‌های اخیر، ارتقای کیفی این محصولات بوده و در همین راستا یکی از دو خودروساز کشور با اجرای برنامه‎های گسترده برای افزایش کیفیت طی سه سال اخیر توانسته است همه اقلام سبد محصول خود را از سطوح پایین کیفی فاصله دهد و به ج مناسبی برساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، گزارش منتشرشده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص رتبه کیفی خودروهای تولیدشده در خردادماه حکایت از حضور شش محصول ایران‎خودرو با چهار ستاره کیفی در جدول ارزیابی‎ها داشت که بالاترین سطح کیفی موجود در محصولات ساخت داخل را از آن خود کرده‎اند. بر مبنای نتایج این ارزیابی، این شش محصول در دو بخش کیفیت ظاهری و عملکردی نقش بسزایی در ارتقای کیفی سبد محصولات ایران‎خودرو ایفا کردند؛ به طوری که در گروه قیمتی بیش از 100میلیون‌تومان پژو2008 و سوزوکی گرند ویتارا و در رده قیمتی 25 تا 50میلیون تومان پژو207 و پژو207 اتوماتیک، تندر90 پلاس و تندر90 پلاس اتوماتیک چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص دادند. همچنین درآخرین ارزیابی شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران، وانت تندر90، هایما اس5، رانا، دناپلاس، 206 و 206 اس‎دی از محصولات تولیدی ایران‎خودرو سه ستاره کیفی را به دست آوردند.

  جهش کیفی در سه گام
روند ارتقای ستاره کیفیت محصولات ایران‎خودرو از سال 94 تا 97 نشان‎دهنده افزایش سطح کیفی محصولات و در نهایت افزایش ستاره‎های کیفیت در سه سال اخیر است. گروه صنعتی ایران‎خودرو در این سه سال با اجرای پروژه‎هاو برنامه های متعدد بهبود کیفیت در زنجیره ارزش تولید محصولات، توانست نتایج ارزشمندی کسب کند و جایگاه محصولات خود نزد مشتریان و جامعه را ارتقا دهد. درحال‎حاضر حدود 65 درصد از محصولات ایران‎خودرو دارای سطح کیفیت 3 و 4 ستاره هستند و هیچ یک از محصولات سواری این شرکت در سطح کیفی تک‎ستاره نیستند. سطح کیفی تک‎ستاره یک سطح حداقلی است که صِرف حضور یک محصول در لیست بازرسی کیفیت و استاندارد متضمن دریافت آن است و درحال‎حاضر بسیاری از محصولات دیگر خودروسازان کشور با همین یک ستاره در جدول کیفی حضور دارند. اما ایران‎خودرو با دارا بودن 6 محصول چهار ستاره، 6 محصول سه ستاره و 6 محصول دو ستاره در میان خودروسازان داخلی از نظر کیفیت محصول سرآمد است.

  استارتی که در اسفندماه 94 زده شد
اجرای پروژه‎های مختلف و همسو برای ارتقای کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران‎خودرو از اسفندماه سال 94، نتایج ارزشمندی برای این خودروساز در بر داشت و به سه ستاره شدن پژو 206 هاچ بک و صندوقدار، سه ستاره شدن رانا و چهار ستاره شدن سوزوکی گرندویتارا در سال 95 انجامید. در سال 96 نیز با ادامه اجرای پروژه‎های بهبود کیفیت در محصول سورن، این خودرو در گزارش فروردین‎ماه شرکت بازرسی، دو ستاره شد. کار تیمی مجموعه گروه صنعتی ایران‎خودرو و تلاش برای ارتقا در مسیر بهبود کیفیت در سال 97 نیز ادامه یافت و به رسیدن 65 درصد از محصولات ایران‎خودرو به سطح کیفی 3 و 4 ستاره انجامید.

  برنامه‎های ارتقای کیفی در سال جاری
بنا براعلام معاونت کیفیت ایران‎خودرو، برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید شامل حوزه‎های کیفیت، تامین، مهندسی، فرایند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه‎های جامعی برای سال 97 در این گروه صنعتی تدوین شده است. این برنامه‎ها در ادامه برنامه‎هایی تهیه و تدوین شده است که در سال 96 با جدیت پیاده‎سازی شدند. در سال گذشته نمرات منفی محصولات این خودروساز بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کاهش چشمگیری داشت که مهم‎ترین ماحصل آن رضایت بیش از 84درصد محصولات بود. این میزان رضایت بالاتر از متوسط رضایت مشتری از صنعت خودرو کشور است. همچنین در سال 1396 وضعیت امتیاز IQS بهبود 23درصدی را نسبت به ابتدای سال 94 تجربه کرده است. کاهش 15درصدی در شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود 31درصدی در شاخص قطعات متناظر در بازه 10هزار کیلومتر کارکرد در سال 96 نسبت به سال 95 از دیگر موفقیت‎های ایران‎خودرو در حوزه کیفیت است.

692 پروژه محصولی، مجموعه‎ای، سرمایه‎ای و زیرساختی

سال گذشته در مجموع 692 پروژه محصولی و مجموعه‎ای و برنامه‎های کلان سرمایه‎ای و زیرساختی در ایران‎خودرو به اجرا گذاشته شد. ازجمله پروژه‎های زیرساختی و کلان سال گذشته در حوزه تامین؛ دستیابی به نظام جامع ارزیابی تامین‎کنندگان و ارتقای کیفیت قطعات، در حوزه طراحی و مهندسی؛ ارتقای طرح بدنه محصول آریسان، بهبود و ارتقای سیستم انتقال قدرت (کلاچ)، ارتقای کیفیت گیربکس و در حوزه فرایند؛ رباتیک کردن خطوط پرس با هدف افزایش کیفیت محصول، رفع مشکلات ارگونومی و کاهش ضایعات و رباتیک کردن خطوط سیلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزایش و ارتقای کیفیت و یکنواختی رنگ مطابق با استانداردهای جهانی، توسعه و ارتقای تجهیزات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری تست‎های الکتریکال در راستای ارتقا و بهبود فرایندها بوده است. در حوزه خدمات پس از فروش نیز ارائه خدمات نوین الکترونیک، یکپارچگی سیستم کنترل و تامین قطعات شبکه و ارتقای سطح دانش و مهارت نمایندگی‎ها از جمله پروژه‎های زیرساختی اجرا شده در سال گذشته بوده است. همچنین کسب نشان درخشان سبز در آخرین ارزشیابی شرکت رنو، موسوم به آدیت‎پارکینگ 00611 (ASP) در حوزه همسان‎سازی در بین سایت‎های تولیدی محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا از دیگر موفقیت‎های کسب‎شده در سال گذشته بوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران