پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252561 تاریخ : 1395/10/04-14:25:51
,7,
جهش 150 هزار تومانی قیمت سکه در سال 95

جهش 150 هزار تومانی قیمت سکه در سال 95

نرخ سکه در بازار آزاد با ادامه روند افزایشی در حالی از مرز یک میلیون و 150 هزار تومان عبور کرده که این نرخ، بالاترین قیمت حداقل طی دو سال گذشته به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بررسی و رصد قیمت‌ها از بازار سکه نشان از روند افزایشی قیمت‌ها در 9 ماه نخست سال جاری دارد؛ به طوری که در این بازه زمانی سکه تمام حدود 140 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

حرکت صعودی که طی حدود دو ماه گذشته شتاب بیشتری به خود گرفت و ابتدا قیمت آن از مرز یک میلیون و 100 هزار تومان عبور کرد و در ادامه از مرز یک میلیون و 140 هزار تومان هم گذشت و روی یک میلیون و 150 هزار تومان ایستاد تا ثبت رکوردی جدید به بالاترین نرخ خود حداقل طی دو سال گذشته رسیده باشد.  

بازار سکه در سال گذشته به طور نسبی از وضعیت با ثباتی برخوردار بود و در بیشتر ماه‌های سال 1394  قیمت سکه تمام کمتر از یک میلیون تومان و بین 850 تا 980 هزار تومان در نوسان بود و در اواخر سال گذشته با رسیدن به نرخ یک میلیون و 115 هزار تومان به بالاترین قیمت خود در سال قبل رسید.  

اما در سال 1395، قیمت سکه تمام به پایین‌تر از یک میلیون تومان نرسید. در شش ماه نخست سال قیمت آن بین یک میلیون و 10 هزار تومان تا یک میلیون و 95 هزار تومان در نوسان بود.

شیب افزایشی قیمت سکه از آبان ماه امسال تندتر شد. در این ماه سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت حدود 25 هزار تومانی مواجه شد و به یک میلیون و 127 هزار تومان رسید.

در آذر ماه این روند افزایشی تشدید شد و قیمت سکه به بیش از یک میلیون و 140 هزار تومان رسید تا به حداکثر قیمت خود در سال جاری رسیده باشد اما چند روز بعد بار دیگر سکه رکورد جدیدی زد و به بیش از یک میلیون و 50 هزار تومان رسید.

در مورد دلایل این روند افزایشی و جهش قیمتی در ماه‌های اخیر دلایل مختلفی عنوان می‌شود که البته مهمترین آن افزایش نرخ دلار بوده است. به گفته محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار داخلی طلا و سکه تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، بر خلاف بازار جهانی حرکت صعودی پیدا کرده است و در بازار داخلی بیشترین نوسانات قیمت سکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز اتفاق افتاده و همین موضوع باعث شده که قیمت سکه تمام به یک میلیون و 150 هزار تومان در بازار آزاد برسد در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر کاهشی بوده است.   



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران