پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267885 تاریخ : 1395/12/19-12:11:39
,17,20,
شاخص های اقتصادی نشانگر موفقیت دولت در اقتصاد مقاومتی است

جهانگیری:

شاخص های اقتصادی نشانگر موفقیت دولت در اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به شاخص های اقتصادی اعم از تورم، رشد اقتصادی و میزان رشد سرمایه گذاری در بخش های مختلف، کارنامه دولت در اقتصاد مقاومتی موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان پنج ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری گاز درکاشان اظهار کرد: دولت در سال 95 بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که امسال را سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری کردند، اولویت های کاری خود را بر این محور مهم متمرکز کرد.

وی ادامه داد: دولت در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی کارهای جدی و بسیار مهمی که در توسعه اقتصادی کشور نقش کلیدی دارد، انجام داد و بر این اساس اولویت های هر وزارتخانه و دستگاه مشخص شد و مسئولان تمرکز خود را برای اولویت ها به کار گرفتند.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی بسیار بزرگ است اما برخی که خودشان کوچک هستند، اصرار دارند که ایران را کوچک نشان دهند.
جهانگیری یادآوری کرد: این عده می گویند واحدهای تولیدی صنعتی درکشور ایران وجود دارد و اگر یکی دو واحد هم با مشکل مواجه باشند، می گویند صنعت کشور تعطیل است در حالی که باید کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان در این زمینه اظهار نظر کنند.
به گفته وی اگر رشد اقتصادی، تورم و رشد سرمایه گذاری در جمعیت بزرگ 80 میلیون نفری مثل ایران مثبت باشد این به آن معنا نیست که پس در تمام کشور مشکلی وجود ندارد.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: ایران به لحاظ اقتصادی در رتبه 18 کشورهای جهان قرار داد و این جایگاه خیلی بزرگی است.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای رسمی کشور و مرکز آمار ایران در 9 ماهه ابتدایی سال 95 رشد اقتصادی هفت و دو دهم درصد رشد داشته و این افزایش رشد در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدمات بوده است.
وی تاکید کرد : بر اساس همین آمار شمار شغل هایی که در فصل های بهار و تابستان امسال ایجاد کرده ایم افزون بر 700 هزار شغل جدید نسبت به گذشته بوده است.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: تورم ما همچنان تک رقمی و شش و هشت دهم درصد در ماه منتهی به بهمن بوده است و اگر این شاخص ها هر جایی اعلام شود بیانگر اقتصاد خوب کشور ایران است.
وی با اشاره به این که در برخی بخش ها نیز اقتصاد ایران از خود درخشش نشان می دهد افزود: کسی هرگز فراموش نمی کند که در اقتصاد دولت گذشته چه اتفاق هایی افتاد، حالا که به حرف آمده اند انسان تعجب می کند که چرا این گونه صحبت می شود.
وی گفت : وزارت نفت در سه و نیم سال گذشته در دو و نیم سال در تحریم بوده است و تنها یک سال در تحریم نبود و یکی از مهمترین مراکزی که بیشترین تحریم را داشته است صنعت نفت و نظام بانکی بوده است.
وی دستاوردهای وزارت نفت را درخشان بیان کرد و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی بیشترین واژه ها مربوط به صنعت نفت اعم از صادرات، ، مسائل بین المللی، ذخیره ساز و فرآوری است.
جهانگیری گفت: کارکنان وزارت نفت در تمام نقاط کشور مشغول خدمت هستند و این ها ارزش هایی است که ملت ایران آن ها را می بیند و انصاف نیست یک عده ای در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته باشند و دل مجموعه کارکنان را در این بخش خالی کنند.
وی افزود: در میدان های غرب کارون که کشورهای دیگر نیز برداشت می کنند پیشتر60 هزار بشکه برداشت می کردیم ولی هم اکنون این رقم به 280 هزار بشکه نفت رسیده است و این میدان از قبل نیز بود و این گونه خدمات در دوران بی پولی و تحریم توسط دولت انجام شده است.
جهانگیری یادآوری کرد: در پارس جنوبی نیز در آخر دولت اصلاحات برداشت ما با قطر مساوی بود این در حالی بود که قطری ها در ادامه همواره برداشت را افزایش دادند و ما ساکت بودیم، برداشت ما در این منطقه وقتی دولت را تحویل گرفتیم 250 میلیون مترمکعب گرفتیم بود که تا پایان دولت یازدهم این رقم به بیش از 550 ملییون مترمکعب گاز خواهد رسید.
وی تاکید کرد: برای این همه موفقیت حتی یک ریال نیز از محل بودجه دولت به وزارت نفت ندادیم و این وزارخانه از محل اجرای طرح های صرفه جویی اقتصادی این گونه کارهای توسعه ای را انجام داد.
معاون اول رئیس جمهوی افزود: در طول دو سال گذشته تاکنون با صرف اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان، گاز رسانی به روستاهای کشور اجرا شده است.
وی افزود: با تلاش های دولت و مجموعه وزارت نفت توانستیم چهار ماه پس از اجرای برجام، تولید و فروش نفت کشور را به زمان قبل ازتحریم برگردانیم.
وی گفت: شاهکار مهم تر این بود که به کشوهای عضو اوپک فهماندیم که سهم تولید ایران نباید محدود شود و ایران باید بتواند از سهم خودش استفاده کند و امروز هم تولید و هم فروش به وضعیت قبل از تحریم رسیده است.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین تصریح کرد: صنعت پتروشیمی از نظر اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی اقتصاد، کارنامه بسیاردرخشانی اعم از صادرات، فناوری و صنعت داخلی را به صحنه آوردن دارد.
وی تصریح کرد: چون در اقتصاد مقاومتی باید تا حد امکان از ظرفیت های داخلی بهره گیری شود این مهم در صنعت نفت و پتروشیمی کشور انجام شده است.

دراین مراسم ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری گاز افتتاح شد.
این طرحها شامل ایستگاه تقویت فشار خنج، جهرم، صفاشهر، نایین و کاشان است که هریک با بهره گیری از 4 دستگاه توربو کمپرسور 25 مگاواتی در مدت 30 ماه و با هزینه ای بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال با تکیه بر توان مشاوران، سازندگان و پیمانکاران داخلی به مرحله بهره برداری رسیده است.
با بهره برداری از این ایستگاه ها ، ظرفیت انتقال خط لوله هشتم سراسری از 60 میلیون متر مکعب در روز به 110 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران