پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226991 تاریخ : 1395/07/27-09:09:00
,5,16,17,20,22,
جهانگیری: دولت، مجلس و بخش خصوصی برای رونق اقتصاد کشور متعهد شده اند

جهانگیری: دولت، مجلس و بخش خصوصی برای رونق اقتصاد کشور متعهد شده اند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت، مجلس و بخش خصوصی متعهد شده اند تا با به کارگیری اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، اسحاق جهانگیری در مراسم امروز افتتاح مرحله نخست طرح فولاد کاوه جنوب در بندرعباس با اشاره به توانمندی بالای مدیران اقتصادی کشور و بخش خصوصی افزود: اگر بتوانیم بستری مناسب فراهم کنیم، بر چالش های اقتصادی غلبه خواهیم کرد و کشور وارد دوره پر رونق خواهد شد.
وی با بیان اینکه رضایت مندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است، اظهارکرد: لازم است برای شناسایی و اجرای طرح هایی نظیر بهبود فضای کسب و کار و دولت الکترونیک، تمرکز ویژه معطوف شود تا شاهد رضایت مندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح ها و برنامه های دولت تدبیر و امید باشیم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد ایران مسیر توسعه را طی می کند، افزود: باتوجه به مجموعه ظرفیت های قابل کاربری که در ایران وجود دارد می توان با اطمینان به مردم گفت که آینده اقتصاد کشور، بسیار روشن و امیدوارکننده است.
جهانگیری از مدیران زبده و با تجربه ای که هشت سال جنگ و دوران پس از آن را سپری کرده اند و همچنین نیروهای جوان تحصیلکرده به عنوان سرمایه های اصلی کشور نام برد که می توانند امور کشور را به پیش ببرند.
وی با اشاره به فارغ التحصیلی سالانه یک میلیون جوان دانشگاهی افزود: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ فارغ التحصیلان دانشگاهی در ردیف چهار کشور اول دنیا قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: با اتکای به این سرمایه می شود کارهای بزرگی انجام داد اما مهم تر از آن ایجاد شرایط لازم برای کار و فعالیت است.
جهانگیری در ادامه با اشاره به بهره برداری از مرحله نخست تولید شمش فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: هرمزگان امروز به یکی از قطب های بزرگ فولاد کشور تبدیل شده، بطوری که تا سال آینده میزان تولیدات فولادی آن به چهارمیلیون تن و تا پایان برنامه ششم به بیش از 10 میلیون تن افزایش می یابد.
وی از پنج هزار و 800 کیلومتر ساحل به عنوان نعمتی بزرگ نام برد و افزود: کمتر از چهار تا پنج درصد سواحل ما در قالب بنادر فعالیت اقتصادی دارد ، در حالی که باید تلاش کرد به قطب توسعه تبدیل شود.
جهانگیری از بندرعباس به عنوان قطب توسعه کشور نام برد و گفت: طرح هایی از قبیل ستاره خلیج فارس ، کشتی سازی و فولاد از طرح های مهم هرمزگان هستند.
مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فولاد به بهره برداری رسید که برای اجرای این طرح در این مرحله در مجموع 9 هزار و 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
بازدید از سایت پالایشگاه و بهره برداری از طرح واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه، بازدید از سکوی تکمیل شده مرحله « 17بی» پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای کانتینربر ایران - کاشان با هزینه 35 میلیون یورو از برنامه های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهوری به بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می شود که در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در جریان این سفر یک روزه، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، کرباسچیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، زنگنه وزیر نفت، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران