پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225282 تاریخ : 1395/06/24-13:36:00
,10028,10029,10032,
جمعیت سالمند جهان تا 35 سال آینده 2برابر می شود

جمعیت سالمند جهان تا 35 سال آینده 2برابر می شود

جمعیت بالای 60سال جهان، در سال 2050 در مقایسه با سال 2015 میلادی، دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت  سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: جمعیت جهان به سرعت درحال پیرشدن است. این مسأله سبب می شود، بین سال های 2015 تا 2050 جمعیت بالای60 سال از 12 درصد به 22درصد یعنی حدود دو برابر افزایش یابد.  

سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه داشتن سلامت روان در سالمندان برای تضمین دوران بازنشستگی بسیار حائز اهمیت است، اعلام کرده که عوامل اجتماعی، روانی و زیستی از جمله عوامل خطرساز برای ایجاد مشکلات روحی و روانی در میان سالمندان به شمار می رود.  

این گزارش ها حاکی است، از آنجایی که سلامت روان بر سلامت جسم اثر مستقیم می گذارد، به همین دلیل می توان سلامت روان سالمندان را از طریق افزایش فعالیت های آنان و حفظ سلامت جسمی افراد مسن، بهبود بخشید.

در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که 15درصد از افراد بالای 60 سال، حداقل از یک نوع اختلال روانی (به جزء اختلالات سردرد) رنج می برند. به همین دلیل، دولت ها باید با فراهم کردن شرایط زندگی مناسب و همچنین حمایت های مالی از سالمندان به ارتقاء سلامت روان آن ها کمک کنند.

از سوی دیگر، دولت ها برای ارتقاء سلامت روان سالمندان، باید مطمئن شوند که سالمندان منابع کافی برای تأمین نیازهای اساسی خود داشته باشند.  

در این زمینه، فراهم کردن آزادی و امنیت سالمندان، تأمین نیازهای ضروری آن ها نظیر بکارگیری سیاست های حمایتی مسکن، حمایت های اجتماعی، تدوین برنامه های بهداشتی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مانند سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند یا جمعیت روستایی یا کسانی که از یک بیماری روانی و فیزیکی مزمن رنج می برند و همچنین تدوین برنامه هایی برای مقابله با آزار سالمندان ضروری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران