پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349086 تاریخ : 1397/02/29-12:05:29
,4,17,12,
جلوگیری از فساد در اتحادیه اروپا

گزارش

جلوگیری از فساد در اتحادیه اروپا

قاچاق سیگار ، جعل سکه‌های یورو ، طفره رفتن از پرداخت مالیات برای صادرات کفش و لباس ، پرداخت کمک هزینه‌های مالی برای زمین های کشاورزی که وجود خارجی ندارند و . . . نمونه‌هایی از فساد در قاره اروپا هستند .

بانک و صنعت، راهکار اصلی اتحادیه‌ی اروپا برای مقابله با چنین مشکلاتی ، اولاف (Olaf)  است . اولاف به معنای اداره‌ی مبارزه با فساد اروپا (European Anti-Fraud Office) است.

 

وظیفه اولاف چیست ؟

- تحقیق درباره ی فساد مالی ، کلاهبرداری و دیگر اقدامات غیر قانونی

- بررسی رویکردهای نابجای اعضای اتحادیه ی اروپا

 

تحقیق‌ها

- تحقیقات می‌توانند شامل مصاحبه و بازجویی باشند. اولاف همچنین با سازمان‌های مبارزه با فساد بین المللی نیز همکاری دارد.

- پس از تحقیقات و بازجویی‌ها ، اولاف ممکن است پیشنهاد دهد دولت‌ها  علیه کلاهبرداران وارد عمل شوند؛ اقداماتی از جمله حکم بازداشت ، جبران خسارت‌های مالی افراد حقیقی یا حقوقی که متضرر شده‌اند ، تحقیقات گسترده‌تر علیه خلافکاران و . . .  .

- اولاف همچنین بر این اقدامات و تصمیمات دولت‌ها نظارت دارد.

    

چگونگی انجام عملیات های گمرکی

اختیارات ملی گمرک ، چه بیرون و چه درون اتحادیه ی اروپا ، با اولاف و دیگر سازمان‌های اتحادیه ی اروپا همکاری ویژه و قدیمی‌ای در خصوص توقف قاچاق و کلاهبرداری دارد.

یکی از نمونه‌های کار اولاف ، در اکتبر 2014 اتفاق افتاد‌؛ هنگامی که بیش از 1.2 میلیون کالای تقلبی در یک عملیات بین المللی ضبط شد . همچنین 130 میلیون سیگار نیز کشف و ضبط شد. هدف این عملیات با نام رپلیسا (REPLICA)  ، جلوگیری  از واردات کالاهای تقلبی از جمله سیگار ، عطر و ادکلن ، قطعات یدکی اتومبیل و دوچرخه ، زیورآلات و اسباب بازی از راه دریا بود.

 

یوروهای تقلبی 

جعل سکه‌های یورو از 2002 که یورو به عنوان ارز رسمی اتحادیه‌ی اروپا شناخته شد تاکنون بیش از 500 میلیون یورو به اقتصاد اتحادیه خسارت وارد کرده است.

 

راه حل های اولاف در این خصوص :

- وضع قانون : برای آن که مطمئن شویم دیگر چنین اتفاقی در اتحادیه ی اروپا رخ نمی‌دهد و همچنین برای اینکه مقامات بتوانند اقدامات علیه فساد را زیر نظر داشته باشند.

- آموزش : اولاف برای سازمان های دولتی و بین الملی ، بانک‌ها ، نیروی انتظامی ، مقامات قضایی و . . .  آموزش‌ها و پیشنهاداتی دارد تا بتوان از آسیب‌های ناشی از ارز تقلبی چه در اتحادیه و چه خارج از آن جلوگیری نمود.

- همکاری‌های بین المللی : اولاف و اتحادیه‌ی اروپا در ملاقات‌هایی با متخصصین از سازمان های بین المللی ، متخصص و کارشناس جذب می‌کند و از آن‌ها کمک می‌گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران