پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282292 تاریخ : 1396/05/09-11:54:44
,5,
جلسه هماهنگی مسئولین برق فارس با مسئولان شرکت نورنیکو کشور چین برگزار شد

با هدف احداث نیروگاه خورشیدی در استان فارس

جلسه هماهنگی مسئولین برق فارس با مسئولان شرکت نورنیکو کشور چین برگزار شد

با عنایت به برخورداری استان فارس از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی، جلسه هماهنگی مسئولان برق فارس با شرکت نورنیکو از کشور چین بمنظور احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 150 مگاوات در این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، مهندس عبدالعزیز کریمی مدیرعامل این شرکت در ابتدای سخنان خود مقدم مسئولان شرکت نورنیکو بویژه پرفسور گنگ را به شیراز مهد تمدن ایران اسلامی گرامی داشت و سپس گزارشی از فعالیت و عملکرد برق فارس را ارائه کرد.

مهندس کریمی در ادامه به ظرفیت تولید 8500 مگاواتی برق در استان فارس اشاره کرد و گفت: استان فارس با ظرفیت تولید 8500 مگاوات برق رتبه سوم تولید در کشور را دارا است که این میزان حدود 12درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشوررا شامل می شود.

مدیرعامل برق فارس سهم تولید برق از انرژی های تجدید پذیر در ایران را ناچیز دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم وزارت نیروحرکت به سوی استفاده از سوخت های غیرفسیلی و انرژی های تجدید پذیر است و روند این امر در استان فارس نیز با توجه به برخورداری از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی، چشمگیر است.

وی در ادامه نظرمدعوین را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بمنظور احداث نیرو گاه های خورشیدی جلب کرد و آنگاه گفت: تاکنون استقبال خوبی از طرف سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای تاسیس نیروگاه خورشیدی به عمل آمده است و با بهره برداری از کارخانه تولید پنل در شهرک صنعتی شیراز، شاهد شکوفایی استفاده از فن آوری ها و تکنولوژی های استفاده از انرژی های تجدید پذیر خواهیم بود.

در ادامه مراسم پرفسورگنگ مدیرعامل شرکت نور نیکو چین طی سخنانی ضمن ابراز خشنودی ازمذاکرات جلسه مزبور، سرمایه گذاری درشیراز به عنوان خواهر زاده شانگهای چین را با اهمیت دانست واز همکاریهای مناسبی که درزمینه پروژه های تجدیدپذیر و بهینه سازی انرژی بین برق فارس و شرکت متبوعش انجام خواهد شد اظهار امید واری کرد.

در ادامه این مذاکرات مهندس حمزه روغنیان معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس به توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور و لزوم تغییر رویکرد تولید انرژی از سوخت های فسیلی به انرژی های نو، وزارت نیرو حمایت خود را از سرمایه گذاران در بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: خو شبختانه با افزایش سرعت در اجرای طرح های مزبور، روز به روز شاهد روند مثبت و نتایج رو به رشد سیاست های دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید و شکوفایی کشور هستیم.

گزارش ارسالی حاکی از این است که شرکت نورنیکو با مسئولیت پرفسور گنگ، با احداث خطوط مترو، پالایشگاه، میادین نفتی، استخراج معادن طلا، مس و منگنز درکشور ایران، از سابقه طولانی در اجرای پروژه های بلند مدت و مهم بر خوردار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 355
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران