پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376952 تاریخ : 1397/06/27-15:12:58
,10028,
جلب اعتماد شرکای اجتماعی از مهمترین سیاست های سازمان تامین اجتماعی است

جلب اعتماد شرکای اجتماعی از مهمترین سیاست های سازمان تامین اجتماعی است

کارگاه آموزشی یک روزه قوانین و مقررات هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب تامین اجتماعی با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان، رئیس دبیرخانه هیات های بدوی تشخیص مطالبات، مدیرکل و کارشناسان تامین اجتماعی سمنان و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در استان سمنان برگزارشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در این کارگاه گفت: جلب اعتماد شرکای اجتماعی از سیاست های مهم معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است.

سیدمجتبی موسوی افزود: تکریم کارفرمایان باعث می شود تا آنان ضمن مشارکت و همراهی بهتر با سازمان، احساس رضایتمندی و امنیت بیشتری کنند. کارفرمایان بایستی به نقطه ای برسند که اعتماد کامل به اعضاء حاضر درهیأت های بدوی را حس کنند و به تصمیم اتخاذ شده کاملا احترام بگذارند.

وی اعتماد سازی با شرکای اجتماعی را باعث تقویت موقعیت سازمان تامین اجتماعی برشمرد و تاثیر مثبت آن را در ارائه خدمات و تعهدات سازمان مطلوب عنوان کرد.

موسوی هدف از برگزاری این کارگاه ها در سراسرکشور را اطلاع از نظر شرکای اجتماعی، همراهی برای ایجاد وحدت رویه در اجرای قانون، مرور مسئولیت های قانونی و شرعی اعضای هیات ها و همچنین بازخوانی آخرین بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی دانست.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: درفرهنگ سازی، ارتقای سطح آگاهی و تعامل با شرکای اجتماعی از هیچ کوششی نبایست دریغ نمود که رعایت این موارد از شاخصه های بارز حقوق شهروندی به حساب می آید. 

مدیرکل تامین اجتماعی سمنان نیز در این کارگاه با اعلام این که 69 درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان سمنان با 10 شعبه اصلی، دو شعبه اقماری، سه کارگزاری رسمی سعی در ارائه بهترین خدمت در کوتاه ترین زمان ممکن به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران را دارد.

محمد اخلاقی افزود:در سال96 تعداد یک هزارو 102 پرونده به هیات های بدوی شعب تامین اجتماعی سمنان ارجاع شد که در جلسه مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

وی از اجرای ساختار نوین ارائه خدمات در شعب تیپ3و4 تامین اجتماعی سمنان خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح ساختار نوین در شعب با استقبال و رضایت مراجعان تامین اجتماعی مواجه شده و درآینده درکلیه شعب عملیاتی خواهد شد. در ادامه سرپرست دبیرخانه هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز در این کارگاه آموزشی گفت:هیات های بدوی سازمان تامین اجتماعی محاکم شبه قضایی هستند. در هیات های بدوی شعب تامین اجتماعی مستندات کارفرما به همراه دفاعیات وی استماع می شود و اعضای هیات پس از بررسی مستندات، بر اساس حق و انصاف داوری کرده و رای صادر می کنند.

محمد کریمی پاشاکی اظهار داشت : بررسی اعتراض کارفرمایان در هیات های بدوی، توانسته بار بزرگی از روی دستگاه قضایی بردارد.

وی عدالت محوری، افزایش اعتماد عمومی، تسریع در زمان رسیدگی، الکترونیکی کردن فرایند کار و ارزیابی عملکرد هیات های بدوی را از مهم ترین اهداف دبیرخانه مرکزی هیات های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

کریمی پاشاکی تصریح کرد: نخبگان کارگری و کارفرمایی، اعضای هیات های بدوی تامین اجتماعی را در هر استان تشکیل می دهند و با نگاه تخصصی و به دور از یک جانبه گرایی و در فضایی کاملا تخصصی و فنی اظهار نظر می کنند.

وی اعتراض به بدهی اعلام شده به کارفرمایان را حق طبیعی و قانونی آنان دانست و اظهار داشت: قانونگذار اعتراض کارفرمایان به بدهی اعلام شده و همچنین رای های صادره توسط هیات های بدوی را به رسمیت شناخته و فرصت 20 روزه ای نیز در نظر گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 357
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران