پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 268033 تاریخ : 1395/12/23-09:07:56
,16,17,
جشنواره نوروزی کشتیرانی والفجر

جشنواره نوروزی کشتیرانی والفجر

کشتیرانی والفجر در آستانه عید نوروز 96 تورهای ویژه ای را برای مسافران نوروزی تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، کشتیرانی والفجر در ایام نوروز همچون سال های گذشته با ارائه سرویس های متنوع، برگزاری تورها و گشت های جذاب دریایی همچنین جشنواره نوروزی مسافران را جا به جا می کند.


جابجایی مسافران در نوروز 96 در مسیرهای داخلی از بندر لنگه به جزیره کیش(مسافر و خودرو)، بوشهر به خارک و در مسیرهای خارجی از بنادر لنگه به دبی، خرمشهر به کویت و خرمشهر به بصره انجام می شود.

همچنین این شرکت به منظور ترویج فرهنگ گردشگری دریایی و ارائه خدمات ویژه به هموطنان در این ایام جشنواره های نوروزی را در مسیرهای خرمشهر، آبادان و بوشهر برگزار می کند.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ کشتیرانی والفجر در طول سه دهه فعالیت درآب های خلیج همیشه فارس و دریای عمان بیش از 10 میلیون نفرمسافررا جابه جا کرده است.

هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه های سفر با شماره های 88844371 و 88835154 تماس بگیرند.
 

اغاز طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز از فردا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروزی در‌‌ پنج حوزه ایمنی سفر، ایمنی بندر، ایمنی شناور، شرایط اضطرار و اطلاع رسانی خبر داد.

بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) محمد سعید نژاد در نشست سالانه مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز گفت: طرح نوروزی امسال در‌‌ پنج حوزه «ایمنی سفر»، «ایمنی بندر»، «ایمنی شناور»، «شرایط اضطرار» و «اطلاع رسانی» از 25 اسفند‌ آغاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره راه‌اندازی حمل‌ونقل مسافری دریایی در بنادر شمالی کشور بیان کرد: اصولاً در دریای خزر کشتیرانی مسافری به دلیل شرایط دریا پاسخگو نیست ضمن آنکه چهار کشور دیگر حاشیه دریای دخزر‌ (آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان‌) نیز دارای ‌حمل‌ونقل قوی مسافری در دریای خزر نیستند.

سعیدنژاد گفت : دریای خزر از نظر امواج، موج‌های بلندتری از دریاهای آزاد دارد و امکان صدور مجوز برای شناورهای مسافری در آن نیز به سختی فراهم است، بنابراین اغلب سفرهایی دریایی ما در بنادر جنوبی کشور متمرکز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد :‌ خط کشتیرانی ما در شمال، بیشتر به صورت خدمات ساحلی می‌تواند مورد توجه باشد با توجه به آنکه مردم به مناطق شمالی علاقه زیادی دارند و گردشگر زیاد به سواحل شمال کشور می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی، تخفیف‌های ویژه‌‌ای را اعمال کرده است تا کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری دریایی و تفریحی در خزر سرمایه‌گذاری کنند، امکانات مناسبی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ البته سرمایه‌گذاری در این حوزه تنها باید از سوی بخش خصوصی باشد‌.

سازمان بنادر و دریانوردی ‌تاکنون 60 فروند شناور مسافری با ظرفیت 6 هزار و 951 صندلی برای طرح نوروزی آماده کرده است، ‌همچنین 58 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت 2 هزار و 480 دستگاه آماده انتقال خودروهای مسافران دریایی است که همه در جنوب کشور است.
طبق اعلام سازمان بنادر، در ایام نوروز، فعالیت در بنادر پهل و لافت و چارک شبانه‌روزی است‌. در بنادر حقانی، ذاکری و هرمز نیز آمادگی ترابری مسافران تا ساعت 12 شب وجود دارد و هر زمان مسافر در بنادر حضور داشته باشد، ناوگان مسافری فعال خواهد بود.
بنا به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، مذاکراتی با تعاونی ها صورت گرفته است تا هیچ گونه افزایش قیمت بلیت شناورها در نوروز 96 نباشد و صرفا در کلاس بندی شناورها تفاوت قیمت وجود دارد.
در ایام نوروز در بنادر جنوب کشور، 28 فروند شناور خدماتی و 15 شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی فعالیت خواهند داشت.
‌مسافران نوروزی حتماً برای انجام سفر دریایی از مسیرها، بنادر و شناورهای مجاز استفاده کنند و از تردد با شناورهای روباز و غیراستاندارد که در شرایط نامساعد جوی به سودجویی می پردازند، پرهیز ‌کنند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران