پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266173 تاریخ : 1395/11/17-17:14:59
,13,17,
جزییات واردات دام های زنده پربازده برای اصلاح نژاد

جزییات واردات دام های زنده پربازده برای اصلاح نژاد

وزارت جهاد کشاورزی هدف از واردات گاوهای نژاد سمینتال، بزهای شیری سانن و مورسیا و گوسفند رومانف را افزایش بهره وری در تولید محصولات پروتئینی بویژه شیر و گوشت و تامین امنیت غذایی به اتکای تولید داخل و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، بررسی های صورت گرفته درباره وضعیت دام کشور و همچنین تولید محصولات پروتئینی کشورهای پیشرو، نشان می دهد برخی نژادهای دام های سبک و سنگین از نظر زاد و ولد و ضریب تبدیل خوراک دام به شیر و گوشت، چند برابر دام های کنونی کشور کارایی دارند.

در پی توافق برجام، رایزنی با کشورهای پیشرو با بهره گیری از ظرفیت گسترش همکاری های بین المللی آغاز شد و پس از بررسی دقیق و انطباق شرایط پرورش دام با اقلیم کشور، برای انتقال دام و فناوری های جدید صنعت دامپروری با هدف اصلاح نژادهای بومی و افزایش تولید و درآمد بهره برداران بویژه روستاییان هماهنگی شد.
در این زمینه، یکی از شرکت های خصوصی گاو نژاد سمینتال را با ویژگی تولید شیر و گوشت بیشتر، قابلیت پرورش در محیط مزارع و روستاها، ایجاد درآمد تکمیلی و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی وارد کرد که نسبت به نژاد پرهزینه گاو هلشتاین برتری های قابل توجهی دارد.
همچنین بزهای شیری سانن با قابلیت افزایش تولید شیر، چندقلوزایی و پرورش در محیط های بسته و بز نژاد مورسیا ویژه مناطق گرم نیز توسط بخش خصوصی به کشور وارد شد که در منطقه قلعه گنج کرمان نگهداری می شود و برای بهره برداری در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
گوسفند نژاد رومانف با قابلیت چندقلوزایی و افزایش تولید گوشت در دوره پرورش نیز برای اصلاح برخی نژادهای کم بازده بومی وارد شده است.
واردات نژادهای دامی برتر برای دورگ گیری و به عنوان یک کالای سرمایه ای، همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی است و با ورود کالاهای مصرفی که تولیدکنندگان داخلی را به ورشستگی می کشاند، قابل قیاس نیست.
به گزارش ایرنا، نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور 900 هزار تن در سال است که بیش از 800 هزار تن آن از تولیدات داخلی و کمتر از 10 درصد آن از واردات تامین می شود.
براساس آمارها، سرانه تولید گوشت قرمز کشور برای هر نفر 10 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف آن 11 کیلو و 500 گرم است؛ در حالی که سرانه مصرف جهانی گوشت قرمز به ازای هر نفر بدون احتساب گوشت خوک 13 کیلوگرم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران