پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265738 تاریخ : 1395/11/10-14:20:17
,10031,
جدیدترین دستاوردهای تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک

جدیدترین دستاوردهای تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک

رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، در دومین همایش بین‌المللی ملکول‌های زیست‌فعال،با عنوان «پپتیدها و پروتئین‌های زیست‌فعال به عنوان غذای فراسودمند و غذا دارو» جدیدترین دستاوردهای تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر علی‌اکبر موسوی موحدی، در همایش بین‌المللی «ملکول‌های زیست‌فعال» که در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، جدیدترین دستاوردهای تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات بیوشیمی وبیوفیزیک را با عنوان «پپتیدها و پروتئین‌های زیست‌فعال به عنوان غذای فراسودمند و غذا دارو» به زبان انگلیسی ارایه کرد.

این استاد برجسته با معرفی «شیر شتر» به عنوان یک غذای فراسودمند و بسیار ارزشمند گفت: شیر شتر بسیار مشابه شیر انسان و دارای پپتیدهای شبه‌انسولینی است.

رییس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، در ادامه به تحقیقات خود بر پپتیدهای زیست‌فعال هیدرولیز شده از پروتئین‌های گردو که منبع سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانت بوده و خاصیت ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارند، اشاره ونتایج تحقیقاتی گروه خود را در خصوص خاصیت بازدارندگی این پپتیدها روی سلول‌های سرطان پستان و کولون ارایه کرد.

بخش دیگر سخنرانی وی، درخصوص کورکومین ماده موثره زردچوبه بود. دکتر موسوی موحدی به نقش‌های مختلف کورکومین از جمله آنتی‌اکسیدان بودن، ضدالتهاب‌بودن و مهمتر از همه، خواص ضد فیبریل‌زایی آن اشاره کرد و آن را یک ترکیب پرخاصیت و مؤثر در بیماری‌های گوناگون به ویژه در دیابت و پیچیدگی‌های آن دانست.

وی نتایج تحقیقات خود بر کورکومین را تشریح کرد و گفت: حلالیت کورکومین به وسیله میسل‌ها از جنس بتاکازئین شیر شتر تا 2500 برابر افزایش می‌یابد و همچنین کورکومین در فعال‌سازی آنزیم کاتالاز مؤثر است که می‌تواند نقش مهمی در صنعت کاغذسازی و نساجی داشته باشد.

گفتنی است، دکتر موسوی موحدی، هم‌چنین تحقیقاتی روی الاژیک، اسید ماده موثره انار، انجام داده است که به نتایج آن در ارتباط با خواص ضد فیبریلزایی پروتئین آلبومین و نقش آنتی‌اکسیدانی در تعدیل بیماری دیابت و عوارض آن اشاره کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران