پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349143 تاریخ : 1397/02/29-15:32:19
,17,21,
جایگزینی یورو با دلار نسخه ای برای مهار تقاضای دلار در بازار

کریمی مطرح کرد:

جایگزینی یورو با دلار نسخه ای برای مهار تقاضای دلار در بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در انعقاد پیمان های پولی و عملیاتی شدن پیمان ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمدالله کریمی درباره تاثیرات جایگزینی یورو با دلار گفت: در برنامه ششم توسعه کشور بر لزوم انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه تاکید شده در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما باید پذیرفت روند عملیاتی شدن این موضوع کُند است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:حذف دلار ارز مبادلات مالی باید مورد توجه قرار بگیرد در این راستا باید موضوع جایگزینی یورو با دلار در دستور کار تیم اقتصادی دولت باشد.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه تحریم های دشمنان در چند سال گذشته بیانگر این است انعقاد و عملیاتی شدن پیمان های پولی دو یا چند جانبه از اولویت های مهم اقتصاد کشور است در این راستا باید در انعقاد پیمان های پولی، کشورهای که از حجم مبادلات اقتصادی قابل توجهی با ایران برخورداند در اولویت انعقاد پیمان باشند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: اینکه قرار است بزودی تبادل ریال ایران با لیر ترکیه اجرایی شود اقدام خوبی است و باید با کشورهای دیگر نیز این مهم صورت بگیرد.

کاهش تقاضا برای دلار با بکارگیری ارزهای ملی در معاملات تجاری ممکن می شود

وی ادامه داد: بکارگیری ارزهای ملی در معاملات تجاری باعث می شود تقاضا برای دلار در بازار کاهش یابد و در این راستا باید جایگزینی یورو با دلار نیز بصورت جدی ازسوی بانک مرکزی و وزارتخانه های اقتصاد و امور خارجه پیگیری شود.    

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با توجه به عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، انجام مبادلات تجاری با دلار محدود می شود بنابراین باید بحث جایگزینی یورو با دلار باید به سرانجام برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران