پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305623 تاریخ : 1396/07/12-18:57:06
,5,
جایگاه دانشگاه‎ها در صنعت نفت تقویت می‎شود

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت:

جایگاه دانشگاه‎ها در صنعت نفت تقویت می‎شود

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تقویت حضور دانشگاه‎ها در کنار مجموعه صنعت نفت، گفت: دانشگاه‎ها در حکم مشاوران این صنعت هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابراهیم طالقانی با بیان این مطلب افزود: در سال‎های اخیر با هدف جلوگیری از انجام کارهای پراکنده، دانشگاه‎ها را روی مسائل خاصی متمرکز کرده‎ایم که به عنوان نمونه می‎توان به طرح واگذاری مطالعه فناورانه 9 مخزن نفتی به دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور اشاره کرد.

وی نتیجه‎محوری به جای فرآیندمحوری را از نقاط تمایز قراردادهای شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‎ها به نسبت دیگر قراردادهای پژوهشی در سطح کشور عنوان کرد و گفت: دانشگاه‎ها با اختیاراتی که دارند، باید نتیجه کار را در زمان بندی‎های مشخص به شرکت ملی نفت ایران ارائه دهند.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه خاص پژوهش و فناوری در سیاست‎های کلان کشور، ادامه داد: در مدیریت پژوهش و فناوری 11 حوزه فناوری به عنوان حوزه‎های هدف مشخص شده‎اند که می توان آنها را در سه بخش طبقه بندی کرد که بخش اول شامل حوزه‎های اصلی مانند ازدیاد برداشت، بخش دوم شامل حوزه‎های پشتیبانی کننده مانند منابع انسانی و بخش سوم شامل حوزه‎های راهبردی مانند سیاست‎های آتی حوزه پژوهش و فناوری است.

طالقانی با بیان این‌که مقوله ازدیاد برداشت در این میان بیشترین تمرکز و زمان مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت را به خود اختصاص داده است، افزود: فعالیت‎های این مدیریت در سال‎های اخیر به صورت نتیجه محور بوده؛ به این مفهوم که بر استفاده از نتایج و دستاوردهای پژوهشی با هدف استفاده در تصمیم گیری‎ها و یا ساخت محصولات تمرکز شده است.

بازآرایی ساختاری در مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت

وی با اشاره به بازآرایی انجام شده در ساختار مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، عنوان کرد: در ساختار جدید با حفظ تعداد افراد، 2 بخش مطالعات آینده‎پژوهی و تجاری‎سازی اضافه شده است. بخش تعریف، نظارت و اجرایی‎سازی پروژه‎ها هم که از قبل وجود داشته و در ساختار جدید حفظ شده است.

طالقانی، بحث همکاری فناورانه را یکی دیگر از ماموریت‎های مهم این مدیریت برشمرد و گفت: هماهنگ سازی تجربه‌های مدون فناوری بین‎المللی با ظرفیت‎های داخلی کشور را در دستور کار داریم.

وی به قراردادهای جدید نفتی هم اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدل قراردادی، بحث گیرنده فناوری مطرح است به طوری‌که در هر قرارداد، تعدادی گیرنده فناوری از جمله سازندگان داخلی و بخش کارفرمایی (شرکت ملی نفت) در مقابل شریک خارجی توسعه‎دهنده میدان پیش‎بینی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران