پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265896 تاریخ : 1395/11/13-10:21:20
,6,
ثبت شماره شناسایی خودروهای وارداتی در هنگام اظهار به گمرک الزامی شد

ثبت شماره شناسایی خودروهای وارداتی در هنگام اظهار به گمرک الزامی شد

گمرک ایران از الزامی شدن ثبت و ارسال شماره شناسایی خودروهای وارداتی (VIN) در هنگام اظهار از طریق سامانه جامع گمرکی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، با توجه به درخواست سازمان توسعه تجارت درباره ارسال کامل اطلاعات خودروهای فصل کالایی 8703 در هنگام اظهار، از این پس اظهارکنندگان کالاهای این فصل کالا باید اطلاعات شماره VINخوردو ها را طبق دستورالعمل در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت و ارسال کنند.

برپایه این گزارش، شماره شناسایی خودرو (vehicle identification number) به‌اختصار VIN یک کد 17 رقمی منحصر بفرد است که توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی تعریف می‌شود و برای شناسایی موتور وسایل نقلیه سبک و سنگین، موتورسیکلت‌ها و موتورهای گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 گمرک ایران موفق شده به همت دانش پژوهان داخلی همه فرآیندهای گمرکی را الکترونیکی کند که این عملیات از مرحله اظهار تا درب خروج گمرک شامل می شود.
براساس این گزارش، بزرگترین دستاورد گمرک در دولت، راه اندازی گمرک الکترونیک در ایران بود، به طوری که توانست همراه با این و اجرای سامانه جامع گمرکی بیش از 40 عملیات گمرکی را الکترونیکی کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 119
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران