پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375401 تاریخ : 1397/06/10-08:36:46
,17,22,
ثبت 2 هزار انبار در استان زنجان در سامانه جامع انبارها

ثبت 2 هزار انبار در استان زنجان در سامانه جامع انبارها

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: تاکنون 2 هزار انبار در استان زنجان در سامانه جامع انبارها ثبت شده اند .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناصر فغفوری با اعلام خبر فوق افزود : همه فعالان اقتصادی در این استان اعم از افراد حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت انبار کالاهای خود در سامانه جامع انبارها هستند و تعداد انبارهای ثبت شده در استان باید به 20 تا 30 هزار انبار برسد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مبارزه با قاچاق کالا، سامانه جامع انبارها را طراحی کرد تا کالای تولیدی شرکت ها و کارخانه ها در انبارها رصد شود.

فغفوری یادآور شد : در این سامانه هر شخص حقیقی و حقوقی که اقدام به فعالیت اقتصادی می کند و کالا در انبار دارند، مکلف است انبار خود را در این سامانه ثبت کند، در غیر این صورت اقداماتی که انجام می شود بر اساس قوانین و مقررات نیست.

وی تصریح کرد : سامانه جامع انبارها از یک و نیم سال گذشته طراحی، جلساتی تشکیل و اطلاع رسانی زیادی نیز برای ثبت انبارها در این سامانه انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، هدف دولت از راه اندازی سامانه جامع انبارها، رصد کالاهای شرکت ها و کارخانه های تولیدی درباره فروش این تولید به بنکداران، عمده فروشان و مقصد آن است.

وی تاکید کرد: شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه و با قیمت نامتعارف با عنوان های قاچاق، احتکار، گرانفروشی و عدم توزیع در شبکه های مناسب تلقی می شود.

فغفوری با بیان اینکه در فاز دوم این طرح نیز صدور بارنامه برای شرکت ها و افرادی است که انبارهای خود را در این سامانه ثبت کرده اند و در ادامه نیز کالای مورد حمل بیمه می شوند.

به گفته وی، چنانچه شخص حقیقی و حقوقی انبار خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد برای جابجایی کالا بارنامه صادر نمی شود.

این مقام مسئول یادآور شد : در حال حاضر فاز دوم طرح سامانه جامع انبارها به صورت نمونه در استان فارس اجرا می شود و تا دو ماه آینده سایر استان های کشور نیز تحت پوشش زنجیره سامانه جامع انبارها قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان ساخت : با استفاده از سامانه انبار می توانیم اقدام به گزارشگیری کنیم، تا مشخص شود چه کالاهایی به کدام مبدا و مقصد ناشناس وارد یا خارج می شود و طی این گزارشگیری چنانچه به محل انبار کالایی مراجعه کنیم که انبار نباشد، شائبه احتکار و اختفای کالا می رود و چنانچه با بررسی اسناد و مدارک از فرد ارتباطی بین کالا و فرد نباشد بر اساس قوانین قاچاق کالا با افراد برخورد می گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران