پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305545 تاریخ : 1396/07/12-12:20:48
,10025,
تکلیف دولت در بازگرداندن مالیات اخذ شده از بیمه گذاران بیمه درمان در طی شش سال گذشته

تکلیف دولت در بازگرداندن مالیات اخذ شده از بیمه گذاران بیمه درمان در طی شش سال گذشته

بیمه گذارانی که در شش سال گذشته بابت خدمات بیمه درمان وتکمیلی درمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده اند می توانند بر اساس حکم دیوان عدالت اداری و بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، آن را بازپس گیرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، بیمه گذارانی که در شش سال گذشته بابت خدمات بیمه درمان وتکمیلی درمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده اند می توانند بر اساس حکم دیوان عدالت اداری و بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، آن را بازپس گیرند.

بر اساس بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی که در سال 90 ابلاغ شد تاکنون بابت خدمات درمانی و تکمیلی درمان از بیمه گذاران مالیات دریافت می شد که بر اساس رای جدید دیوان عدالت اداری علاوه بر اینکه این مالیات حذف شد، پرداخت کنندگانی که در این مدت و از زمان اجرای بخشنامه یاد شده در صورتحساب هزینه های درمانی مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده اند، می توانند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی آن را مطالبه کنند.
 
سازمان امور مالیاتی مهر ماه سال 90 خدمات درمانی را در صدر بخشنامه معاف از مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد اما در سطر آخر همان بخشنامه، خدمات بیمه درمانی را از معافیت مستثنا اعلام کرد و بر آن مالیات بر ارزش افزوده اعمال داشت.
 
این موضوع در سال های گذشته همواره مورد سوال بود که چرا با وجود صراحت در بند 9 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعلام انواع دارو، لوازم مصرفی، خدمات درمانی، توانبخشی و حمایتی در زمره موارد مشمول معافیت مالیاتی، این نوع مالیات اخذ می شود.
 
این مشکل با طرح شکایت یک دستگاه دولتی به دیوان عدالت اداری کشیده شد و سرانجام در تابستان گذشته دیوان، به ابطال استثنای ذکر شده در بخشنامه سازمان امورمالیاتی رای داد؛ رئیس سازمان امور مالیاتی، این حکم دیوان عدالت اداری را ابتدای مهر ماه برای اجرا ابلاغ کرده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران