پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304290 تاریخ : 1396/06/26-12:25:33
,6,
تویوتا با چه خودروهای پا به نمایشگاه فرانکفورت گذاشت

تویوتا با چه خودروهای پا به نمایشگاه فرانکفورت گذاشت

تویوتا در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت امسال با خودروهای مختلفی حضور پیدا کرد. این خودروها محصولات جدید تویوتا نیستند. بلکه مدل های فیس لیفت شده یا ویژه و تولید محدودی هستند که برای بازارهای خاص درنظر گرفته شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، گل سرسبد غرفه تویوتا در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت مدل جدید تویوتا پرادو می باشد که با ظاهری جدید و عضلانی تر معرفی شده است. در این مقاله به معرفی مختصر از این خودروهای می پردازیم.

پرادو با ظاهری جدید
تویوتا پرادو جدید که با ظاهری اسپرت و عضلانی معرفی شده دارای سه پیشرانه بنزینی و دیزل است. طراحی این خودرو بخصوص در بخش جلو تاحدودی شبیه به تویوتا لندکروزر است. چراغ ها، سپر و جلو پنجره آن نسبت به مدل قبلی تغییرات قابل توجهی داشته است. البته در بخش کناری پرادو جدید، تغییرات چشمگیری صورت نگرفته است و کمی گلگیرها برآمده تر از قبل طراحی شده اند. در بخش انتهایی نیز به جز سپر جدید و طراحی جدید چراغ های عقب، نکته ی خاصی به چشم نمی خورد.

 پیشرانه دیزل درنظر گرفته شده برای این خودرو دارای حجم 2.8 لیتر و 175 اسب بخار قدرت در 3400 دور بردقیقه است. این پیشرانه دارای حداکثر گشتاور 450 نیوتن متر گشتاور در 1600 الی 2400 دور بردقیقه با جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک و 420 نیوتن متر گشتاور در 1400 الی 2600 دور بردقیقه و جعبه دنده 6 سرعته دستی است. همچنین شتاب صفر تا صد پرادو دیزل مجهز به جعبه دنده اتوماتیک 12.7 ثانیه و مدل مجهز به جعبه دنده دستی 12 ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

پیشرانه بعدی 2.7 لیتری بنزینی با 161 اسب بخار قدرت در 5200 دور بردقیقه و 245 نیوتن متر گشتاور در 3900 دور بردقیقه است. برای این مدل دو جعبه دنده 5سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک درنظر گرفته شده است.

سومین و قدرتمندترین پیشرانه مورد استفاده در پرادو جدید از نوع 6 سیلندر 4 لیتری با حداکثر قدرت 246 اسب بخار در 5600 دور بردقیقه و 381 نیوتن متر در 4400 دور بردقیقه و است. این خودرو از یک جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک بهره مند است.

یاریس تولید محدود
دومین خودرویی که توسط تویوتا در این نمایشگاه معرفی شده، یاریس GRMN است. این خودرو دارای ویژگی های فنی و ظاهری مختلفی است و تویوتا قصد دارد تنها آن را در یک بازار خاص بفروش برساند. یاریس GRMN محصول جدید تویوتا که در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شد، به صورت تولید محدود عرضه می شود و مختص بازار اروپا است.

یاریس GRMN از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی سوپرشارژر با حجم 1.8 لیتر و 212 اسب بخار قدرت در 6800 دور بردقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور در 5000 دور بردقیقه بهرمند است. محصول جدید تویوتا با وزن خالص 1135 کیلوگرم دارای شتاب صفر تاصد 6.3 ثانیه و حداکثر سرعت 230 کیلومتر برساعت (محدود شده) است. این خودرو دارای مخزن سوخت 42 لیتری و میانگین مصرف 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

این خودرو که دارای ظاهر اسپرت نسبت به نسخه های معمولی یاریس می باشد تنها به تعداد 400 دستگاه و در کشور فرانسه تولید خواهد شد. مشتریان خوش شانس یاریس GRMN حق انتخابی برای جعبه دنده این هاچبک سه در ندارند. زیرا تویوتا برای حس و حال رانندگی اسپرت و پرهیجان تنها از جعبه دنده 6 سرعته دستی در این خودرو استفاده کرده است.

یاریس GRMN با قیمت 29900 یورو به دو صورت فرمان راست و چپ عرضه می شود.

تولید هایلوکس، به مناسبت پنجاه سالگی
هایلوکس به عنوان یکی از پرفروش ترین پیکاپ های ساخته شده شرکت تویوتا محسوب می شود. خودرویی که در بیش از 180 کشور از دنیا بفروش می رود و از زمان تولید خود تا کنون، بیش از 18 میلیون دستگاه از آن ساخته شده است. حالا تویوتا به مناسبت پنچاهمین سالگرد تولید هایلوکس قصد دارد نسخه ای ویژه از این محصول را تولید کند. این خودرو با نام Invincible 50 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال رونمایی شد.

هایلوکس Invincible 50 از نظر فنی تغییری نداشته است اما ظاهر آن دارای طراحی متفاوت تری نسبت به نسخه های استاندارد می باشد. تغییراتی نظیر استفاده از تایرهای BF گودریچ، طراحی خاص روی بدنه، رینگ های 18 اینچ آلیاژی مشکی و چراغ های LED جدید برروی این مدل مورد استفاده قرار گرفته است. ضمن آنکه در داخل کابین و بخش بار خودرو نیز تغییرات جزئی صورت گرفته است.

تویوتا در نظر دارد تا با عرضه این نسخه خاص از هایلوکس بتواند رکورد فروش 40104 دستگاه خودرو در یک دهه پیش را مجدداً تغییر دهد. البته تویوتا هنوز قیمت نهایی و شرایط فروش این پیکاپ پرطرفدار را اعلام نکرده است، اما هم اکنون مشتریان می توانند با پرداخت مبلغ 22900 دلار هایلوکس استاندارد را خریداری کنند. اولین تویوتا هایلوکس در سال 1968 معرفی و تولید شده است.

نسخه ای کانسپت از C-HR
از جمله خودروهای کانسپتی که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت معرفی شد، تویوتا C-HR Hy-Power می باشد. تویوتا C-HR در بازارهای جهانی با استقبال بسیار بالایی همراه شده است. کراس اوور جدیدی که از پلتفرم جدید کمپانی تویوتا به نام TNGA بهره می برد. حالا تویوتا در نمایشگاه فرانکفورت مدل کانسپت C-HR را با نام Hy-Power معرفی کرده است که از نظر طراحی و پیشرانه تا حد قابل توجهی با نسخه استاندارد C-HR تفاوت دارد.

خودروی C-HR Hy-Power توسط استودیوی طراحی تویوتا در اروپا (ED2) صورت گرفته است که دفتر مرکزی این تیم در کشور فرانسه واقع شده است. تیم طراحی ED2 از طیف رنگ نارنجی برای این خودرو استفاده کرده است تا حس سواری با یک کراس اوور سریع و ماجراجو به خوبی القا شود. البته تویوتا با معرفی نسخه کانسپت Hy-Power سعی دارد تا طیف وسیعی از مشتریان خاص و سخت پسند خود را به سمت محصولات جدید جذب کند.

بخش های مختلفی از بدنه و کابین تویوتا C-HR Hy-Power با رنگ نارنجی طراحی شده است. تویوتا در داخل کابین خودروی کانسپت Hy-Power نیز از رنگ مشکی و نارنجی استفاده کرده است. نوار نارنجی رنگ روی داشبورد و رودری ها به همراه دوخت نارنجی رنگ صندلی های چرم، زیبایی کابین C-HR را دوچندان کرده است. تویوتا اطلاعات دقیقی از پیشرانه هیبرید مورد استفاده در این خودرو منتشر نکرده است و قرار است درسال 2018 خبرهای دقیق تری از پیشرانه این کراس اوور منتشر کند. اما این شرکت ژاپنی اعلام کرده که از یک پیشرانه قوی تر نسب به مدل استاندارد و فعلی C-HR برای نسخه Hy-Powerاستفاده خواهد کرد.

در خصوص این خودروی کانسپت، " لنس اسکات" مدیر پروژه و طراح ارشد تیم ED2 گفت: ما در دو مرحله طراحی داخلی و طراحی خارجی این پروژه را انجام دادیم و سعی کردیم تا جایی که امکان دارد تغییرات اساسی برروی داخل و خارج خودرو ایجاد نکنیم تا اصالت C-HR حفظ شود. موضوع مهمی که برروی آن تأکید داشتیم عدم حذف ویژگی های اصلی خودرو و اصالت آن بوده است اما سعی داشتیم با نوآوری و ابتکار، خاص بودن این مدل را نشان دهیم. برای مثال در داخل کابین از چرم مرغوب مشکی و نارنجی برای صندلی ها استفاده کرده ایم که با تودوزی نارنجی طراحی شده اند. همچنین رنگ بدنه نیز با توجه به خاص بودن و هیجان آن انتخاب شده است.

آئوریس هیبرید و نسخه جدید استیشن
خودروی دیگری که در این نمایشگاه توسط تویوتا رونمایی شد، آئوریس هیبرید Touring Sport بود. این خودروی استیشن قرار است به صورت تولید محدود در بازار اروپا عرضه شود. تویوتا آئوریس هیبرید Touring Sport که در نمایشگاه فرانکفورت آلمان معرفی شد از نظر ظاهری و فنی فرق آنچنان زیادی به مدل قبلی ندارد. در این خودرو رنگ جدید آبی به لیست سفارش مشتریان اضافه شده و از رینگ های آلیاژی 17 اینچ، زیر سپر و مه شکن های مشکی، آینه جانبی در دور رنگ مشکی و نقره ای نیز استفاده شده است.

در بازار اروپا استقبال بسیار خوبی از آئوریس صورت گرفته است به طوری در طول مدت زمان عرضه این خودرو در این بازار، بیش یک میلیون و دویست شصد هزار دستگاه از آن بفروش رسیده است. حالا تویوتا قصد دارد تا نسخه تولید محدود آئوریس هیبرید Touring Sport را برای این بازار عرضه کند. خودرویی که فروش آن از دسامبر آغاز می شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 393
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران